انواع جنس براي توليد كيف

۸۳ بازديد

چرم مصنوعي طرح‌دار از بهترين انجناس در توليد و ساخت كيف

چرم مصنوعي طرح‌دار يكي از انواع چرم مصنوعي است كه در كارخانه‌ها به‌صورت يك صفحه از طرح‌هاي متفاوت

مانند طرح پوست مار، طرح پوست كروكديل و طرح سنگي توليد مي‌شود.

براي توليد چرم مصنوعي طرح‌دار به حرارت و فشار بسيار بالايي نياز است.

قابل‌توجه طرفداران اين نوع چرم، قيمت طرح پوست مار به نسبت ساير چرم‌هاي مصنوعي كفش بسيار كمتر است.

حتما ببينيد  :   توليدي كيف زنانه

چرم مصنوعي اكليلي

چرم مصنوعي اكليلي از نظر مقاومت، درخشندگي و سطح برق و تنوع در رنگ‌پذيري بي‌نظير است.

اين چرم محبوب را در رنگ‌هايي چون قرمز، آبي، طلايي و نقره‌اي مي‌توانيد بيابيد.

در واقع مي‌توان گفت يكي از پركاربردترين و مورداستفاده‌ترين نوع چرم‌ مصنوعي موجود در بازار را چرم مصنوعي اكليلي دانست

كه بيشتر استفاده از آن را در توليد مبلمان، كيف، كفش و امثال آن‌ها مي‌توان مشاهده نمود.

حتما ببينيد  : توليدي كيف

چرم اشبالت مصنوعي

چرم اشبالت مصنوعي تركيبي از دو نوع چرم طبيعي و مصنوعي است. چرم اشبالت مصنوعي

معمولاً به‌صورت دورو بوده و در توليد كيف، كفش و كارهاي هنري و دستي در رنگ‌هاي مختلف بسيار كاربردي است.

چرم اشبالت مصنوعي در ظاهر پرز مانند است و ضخامت آت به حديد ? تا ? ميلي‌متر مي‌رسد. اگر شما مايل

به خريد چرم نوع اشبالت مصنوعي به عنوان چرم مصنوعي كفش هستيد حتماً به دنبال نوع باكيفيت از اين چرم باشيد.

كاربردهاي چرم مصنوعي در توليد انواع كيف

چرم مصنوعي با وجود كاربردهاي فراواني كه دارد، اخيراً بسيار رواج يافته است. قيمت ارزان به نسبت چرم طبيعي،

تنوع در طرح و رنگ، وزن بسيار سبك، سهولت در برش و داشتن بافت يكنواخت موجب محبوبيت در صنعت كيف سازي شده است.

از مهم‌ترين موارد كاربردي آن مي‌توان به استفاده از آن در توليد انواع كيف كوچك و بزرگ ، انواع كيف و كفش،

اشاره كرد

ويژگي ها

• چرم كفش: توليد انواع كفش ورزشي، كلاسيك مردانه، مجلسي زنانه و بچه‌گانه
• چرم كيف: توليد انواع كيف رسمي، اداري، مجلسي، ورزشي، مردانه، زنانه و بچه‌گانه و چمدان مسافرتي
• چرم مبل و صندلي: توليد روكش انواع مبل، صندلي و قابل استفاده در صنعت اتومبيل‌سازي و تزيينات داخلي
• چرم آستر: قابل استفاده در صنعت مبلمان جهت آستر مبل، صندلي استيل و صندلي ماشين. در صنعت پوشاك براي آستر لباس،

كيف و كفش. در صنعت فرش به‌منظور ترمز و كناره‌ي فرش. در بيمارستان به جهت روكش تخت بيمارستاني. گفتني است

حتما ببينيد  : توليدي كيف در تهران

پركاربردترين محصولات چرم مصنوعي در بخش چرم آستر است.
• پارچه‌هاي ضد آب (Waterproof): توليد و ساخت انواع چادر مسافرتي، چادر كاميون، سايبان فروشگاه‌ها و انواع كيف

و كفش مدرسه دخترانه و پسرانه
• روكش جلد يا گالينگور (Hardcover): استفاده در جهت تهيه‌ي روكش جلد كتاب، دفتر، سررسيد، زونكن و كاغذهاي ديواري.

استفاده از نوع مرغوب‌تر گالينگور به‌منظور توليد ست تبليغاتي سازماني مانند انواع تقويم و

دفتر تلفن. لازم به ذكر است گالينگور خارجي با وجود قيمت بسيار بالا به نسبت نموده داخلي، تنوع فراواني در طرح و رنگ دارد.
• چرم‌هاي متفرقه مانند چرم كرستي، لمينيت شده، گاگوليت و …: اين نوع چرم در عين ظرافت و شيكي، بسيار بادوام و مقاوم بوده است.

لينك صفحه :

http://arzankif.ir/tag/%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86%d9%87

سايت منبع :

arzankif.ir

 

حلوا و لازانيا يا پنكيك؟ گزينه هاي عجيب پيش رو.

۹۱ بازديد

حلوا و لازانيا يا پنكيك؟ گزينه هاي عجيب پيش رو.

كدومش مهمتره؟ پيش غذا غذاي اصلي يا دسر؟ به نظر من كه هر سه تاش مهمه، ميپرسيد چرا؟ خوب اينجا براتون توضيح ميدم كه چرا هر سه گزينه مهمه و نبايد فراموش كرد.  هميشه وقتي از يك وعده غذايي كامل صحبت مي‌كنيم، منظورمان پيش غذا، غذاي اصلي و دسر است. اين سه در كنارهم نه تنها ظاهري مجلسي به سفره مي‌دهند بلكه از نظر سلامتي نيز توصيه شده است. معمولا طبع پيش غذاها و دسرها با طبع غذاهاي اصلي متفاوت است و در كنار هم يك طبع و مزاج متعادل را ايجاد مي‌كنند و از اين طريق آسيبي به معده و بدن شما نمي‌زنند. براي درك بهتر اين موضوع دفعاتي را به ياد بياوريد كه با خوردن يك وعده غذايي ساده و كوچك به دل درد، نفخ و ساير مشكلات مربوط به معده مبتلا شده‌ايد ولي زماني كه در مجالس و مهماني‌هاي مجلل طيف بيشتري از غذاها را خورده ايد‌‌، مشكلي برايتان پيش نيامده است. اين به دليل اين است كه در مهماني‌ها اول انواع سالادها، سپس غذاي اصلي و در آخر هم ژله يا كرم كارامل و ساير دسرها سرو مي‌شود. اكثر پيش غذاهايي مانند سالادهاي كاهو، سالاد الويه و سالاد ماكاروني طبعي سرد دارند و فضاي معده را به سمت سردي ميل مي‌دهند. بعد از آن، غذاهاي اصلي كه معمولا داراي طبع گرم هستند سردي ناشي از پيش غذا را جبران مي‌كنند. پس از آن هم دسرها با طبع معتدل رو به سرد ميل مي‌شوند. درست است كه غذاي وعده اصلي طبعي مخالف با دسر و پيش غذا دارد ولي حجم بيشتري از غذاي اصلي هم خورده مي‌شود و در مجموع طبع معتدلي از غذا وارد معده مي‌شود. نكته مهم كلي اين است كه نمي‌توان براي همه افراد يك نسخه كلي تعريف كرد. همچنين غذاها، پيش غذاها و دسرهاي مختلف هم داراي مزاج هاي مختلفند و در فصول مختلف سال غذاهاي متفاوتي توصيه مي‌شوند. در فصل پاييز و زمستان كه جز فصول سرد محسوب مي‌شوند، غذاهاي گرم بيشتر توصيه مي‌شوند. در ادامه چند نوع از غذاهاي پرمصرف را كه به عنوان پيش غذا، غذاي اصلي و دسر مصرف مي‌شوند را به همراه طبع آن‌ها معرفي مي‌كنيم و مي‌گوييم كه هنگام مصرف هر يك از اين غذاها بهتر است آن‌ها را همراه با چه غذاهايي ميل كنيد و از خوردن چه غذاهايي با آن‌ها بايد پرهيز كنيد. براي مشاهده ساير غذاها و آموزش آشپزي به وبسايت مجله آكالا مراجه كنيد. .

  • پيش غذا و دسر ايراني

حلوا يكي از پيش غذاها و دسرهاي ايراني است كه داراي مزاجي گرم است. اگر دقت كرده باشيد حلوا از قديم الايام جزئي جدا نشدني از سفره‌هاي مسلمانان و به خصوص ايرانيان بوده است. در مراسم زمان هاي قديم، همه افراد در طرز تهيه حلوا شريك بوده‌اند و حلواهاي درست شده را براي همديگر مي‌بردند. انواع حلوا در مراسم عزاداري براي تسكين افرادي كه داراي ناراحتي شديد هستند، به كار مي‌رود. ناراحتي و افسردگي افراد را به سمت طبع سرد مي‌برد و هواي سرد هم سردي بدن را تشديد مي‌كند. به همين دليل در فصل پاييز ميزان افسردگي افراد افزايش پيدا مي‌كند. پس حتما حلوا را در فصول سرد سال در برنامه غذايي خود قرار بدهيد. مي‌توانيد انواع مختلف طرز تهيه حلوا را ببينيد و براي جلوگيري از تكراري شدن طعم آن انواع مختلف آن را درست كنيد. امروزه تنوع گسترده‌اي از انواع حلوا وجود دارند و در انتخاب مي‌توانند به شما كمك كنند. خوب حالا شما كدوم بيشتر دوست داريد؟ طرز تهيه حلوا لازانيا يا طرز تهيه پنكيك بهتون آموزش بدم؟ خبر خوب اينه كه هر سه تاش به شما آموزش ميدم؟ 

  • پيش غذا و دسر فرنگي

پنكيك هم به عنوان پيش غذا و هم به عنوان دسر فرنگي استفاده مي‌شود. در خارج از ايران از پنكيك به عنوان صبحانه كه يك وعده غذايي مهم است نيز استفاده مي‌شود كه اين امر به همان دلايلي كه در ابتداي متن ذكر كرديم به هيچ عنوان توصيه نمي‌شود. هرچند آسان بودن طرز تهيه پنكيك و مزه لذيذ آن به همراه انواع مربا و شكلات هاي صبحانه براي بچه ها دلچسب به نظر مي‌رسد ولي صبحانه مفيدي تلقي نمي‌شود و ممكن است بچه‌ها را بد عادت كند به طوري كه حتي در سنين بزرگسالي هم علاقه‌اي به خوردن صبحانه از خود نشان ندهند. به طور كلي اگر پنكيك را با شكلات يا عسل ميل كنيد طبع گرمي خواهد داشت و به اين صورت بيشتر توصيه مي‌شود. در كنار آن مي‌توانيد از انواع ميوه هاي تازه مانند موز، توت فرنگي، توت، بلوبري و... هم براي تزيين و هم براي تنوع مزه استفاده كنيد. مي‌توانيد طرز تهيه پنكيك را در بخش آموزش آشپزي ببينيد. نام پنكيك به معناي كيك قابلمه اي است. از آن‌جا كه درست كردن كيك در فر كاري پر دردسر و وقت‌گير است و از طرف ديگر طرز تهيه پنكيك بسيار آسان است و در چند دقيقه درست مي‌شود، پنكيك در موارد زيادي جايگزين كيك خانگي مي‌شود.

  • غذاي اصلي

حال كه يك مورد پيش غذا و يك مورد دسر را مطرح كرديم، به سراغ غذاي اصلي كه مهم‌ترين و خوشمزه ترين قسمت سفره است مي‌رويم. بعد از خوردن پيش غذا همه انتظار دسر را مي‌كشند و اگر غذاي اصلي را دوست داشته باشند تا موقع سير شدن به خوردن آن ادامه مي‌دهند. پس غذاي اصلي مهم ترين بخش در سير كردن افراد خانواده يا مهمان هاست و به همين دليل اهميت آن از پيش غذا و دسر بيشتر است. براي اين كه اين مطلب جامعيت بيشتري پيدا كند ما يك غذاي همه پسند كه كسي نتواند از آن ايراد بگيرد را انتخاب كرده ايم. لازانيا ! لازانيا غذايي است كه همه به خصوص بچه ها با شنيدن نام آن آب دهانشان راه ميوفتد و حاضرند سريع تكاليفشان را انجام دهند تا لازانيا حاضر شود. بزرگترها هم اين غذا را دوست دارند ولي ممكن است به دليل پرهيزات پزشكي در خوردن اين غذا زياده روي نكنند. چون لازانيا كالري و چربي بالايي دارد خوردن آن به افراد مسن كه داراي مشكلات قبلي عروقي هستند، توصيه نمي‌شود. لازانيا در رستوران‌ها به خوشمزگي آن در خانه نيست. علاوه بر اين بهتر است غذاهايي را در رستوران ميل كنيد كه درست كردن آن‌ها در منزل خيلي مشكل باشد. ولي اگر طرز تهيه و فوت و فن هاي پخت يك لازانياي خوشمزه را بدانيد، مي‌توانيد آن را در منزل با خوشمزه‌ترين طعم ممكن درست كنيد. علاوه بر لازانيا اگر دوست داريد غذاهاي فست فودي و يا فينگر فودي، غذاهاي سنتي و اصيل ايراني، پيش غذاها، دسرها ( تنوع كاملي از دسرها از جمله طرز تهيه پنكيك) و ترشي‌هاي مختلف را درست كنيد، مي‌توانيد به بخش آشپزي مجله اينترنتي اكالا مراجعه كنيد و تنوعي از غذاها را به همراه دستور كامل هركدام ببينيد. در نهايت اميدواريم كه مطالعه اين مطلب برايتان مفيد بوده باشد. و بتوانيد تناسب خوبي بين پيش غذا، غذاي اصلي و دسرهايتان برقرار كنيد و اگر مي‌خواهيد يكي از اين وعده‌ها را حذف كنيد حتما به مزاج آن‌ها دقت كنيد.

 

لوازم ضروري براي ساعت هاي هوشمند

۸۷ بازديد

لوازم ضروري براي ساعت هاي هوشمند

 

1.قاب ساعت هوشمند

بند كلاسيك مناسب براي اپل واچ 42 تا44 ميلي متر 

امروزه ساعت‌هاي هوشمند داراي قيمت بالايي هستند مخصوصا ساعت‌هاي هوشمند اپل كه به دليل كيفيت و كارايي بالاي ساخت انها

 از قيمت ويژه‌اي برخوردار مي باشند. ساعت هوشمند به علت جاي گرفتن روي مچ دست نياز به مراقبت ومواظبت بيشتري نسبت به گوشي هاي هوشمند دارند چرا كه روزانه در معرض خطر برخورد با اجسام گوناگون از جمله ميز و درخت، ماشين و حتي ديوار بوده اند و امكان آسيب به صفحه نمايش آن بسيار زياد شده و ميتواند در بهترين حالت باعث خراش هاي ريزي روي ان بشود. آسيب وارده به صفحه اپل واچ شما اگر چه امكان دارد باعث شكستگي و حتي خراش هاي عميق نشود ولي به مرور زمان همين خراش هاي ريز باعث از دست رفتن ظاهر زيباي اين ساعت هوشمند و همچنين تار شدن تدريجي Apple Watch 38 mm / 42 mm چند ميليوني شما خواهند شد. براي جلوگيري از اين مسئله، نياز به استفاده از يك محافظ صفحه نمايش با كيفيت و برند مي باشد .

قاب اپل واچ براي محافظت از ساعت شما طراحي گشته، پوشش 360 درجه ، رنگبندي زيبا براساس رنگ ساعت ،‌نصب آسان ، جنس بدنه‌ي پلاستيكي و بسيار مرغوب و با كيفيت ، مقاومت در برابر ضربات احتمالي ، وزن سبك، اين كاور اپل واچ داراي ظرافت و زيبايي خاصي است ، حتي در زماني كه ساعت بر روي دست شما قرار دارد ، مي‌توانيد به راحتي كاور را برداريد يا بر جاي خود قرار دهيد ، به طور كلي ، يك وسيله‌ي خوب و قابل استفاده براي چنين ساعتي به نظر مي‌رسد.

 

2.بند ساعت هوشمند

 

ساعت هوشمند از نقطه نظر نياز به لوازم جانبي وجه اشتراكات بسياري با گوشي هوشمند داراست ؛ اكسسوري هايي با ويژگي هاي محافظتي، تزئيني و تغيير ظاهر دستگاه همراه مي باشد. همانند ساعت ;هاي مچي معمولي بهترين و شايد تنهاترين راه ممكن براي تغيير ظاهر اسمارت واچ ها تعويض بند ساعت آن مي باشد. خوشبختانه كاربران اپل واچ در اين زمينه با شانس خوبي روبه رو شده اند. درحقيقت بيشترين سهم از نظر تعداد و تنوع در بازار لوازم جانبي ساعت هوشمند تعلق به محصولات اپل ميگيرد. مي توان يكسان بودن ابعاد و قالب تمامي سري هاي اپل واچ اصلي ترين دليل فراواني اكسسوري اين ساعت دانست. از اين رو كاربران براي خريد بند اپل واچ با گزينه هاي زيادي روبه رو مي شوند. از طرفي براي هر كدام از گزينه هاي خريد بند لاستيكي يا سيليكوني اپل واچ، خريد بند چرمي اپل واچ ويا سامسونگ واچ  يا خريد بند فلزي استيل اپل واچ مي توان محصولاتي باكيفيت و با امضاي برندهاي معتبر پيدا كرد شما مي توانيد با توجه به نياز خود وخريد از لوازم جانبي موبايل ديجي فرست ،بند ساعت هوشمند خود را فراهم كنيد.

 

بهترين راه براي افزايش قدرت و شتاب خودرو چيست؟

۱۰۶ بازديد

ريمپ ايسيو ECU چگونه به افزايش قدرت خودرو منجر مي شود؟

ريمپ اي سي يو چيست؟ اگر شما هم با اين واژه آشنا باشيد شايد بدانيد كه روشي براي افزايش قدرت، شتاب و بالا بردن راندمان كاري موتور خودرو شماست. اي سي يو يا ecu در واقع كامپيوتر خودرو است كه برنامه نويسي شده و به عمل بهينه سازي اين برنامه نويسي و كدها ريمپ مي گويند.

bv5k_c4.jpg

ريمپ چند مزيت كلي دارد:

كاهش دماي كاركرد فن

 با بهينه سازي اين كدها كه بر روي تمام محصولات ايران خودرو، سايپا، پارس خودرو، مديران خودرو و كرمان موتور قابل پياده سازي است، دماي كاركرد فن خودرو كاهش پيدا مي كند.

رفع كپ سر گاز

اكثر خودروهاي تازه كه دريچه گاز آنها برقي است، دچار مشكل كپ سر گاز هستند كه با چيپ تيونينگ اي سي يو مرتفع مي شود.

حذف كات آف

كات آف يا به عبارت ديگر محدوديت دورموتور اجازه نمي دهد كه شما از نهايت قدرت موتور بهره مند شويد، با ريمپ اي سي يو اين مشكل نيز برطرف مي گردد.

ريمپ چگونه انجام مي شود؟

نرم افزارها و كدهاي كامپيوتر خودرو شما در اين فرآيند تغيير مي كنند و يا اصطلاحا بهينه سازي مي شوند. نتيجه اين امر بهبود كاركرد پيشرانه و تقويت آن است. در زبان انگليسي Remap نوشته مي شود و هم براي خودروهاي قديمي و هم جديد كاربرد دارد.

در اين روش شتاب، قدرت خودرو و توان خروجي آن بالاتر مي رود و در عين حال نه تنها به موتور خودرو شما آسيبي وارد نمي كند بلكه باعث افزايش طول عمر آن نيز مي گردد. اين افزايش عمر نيز از افزايش بازده خروجي موتور نشات مي گيرد.

آيا ريمپ كردن باعث مي شود معاينه فني نگيريم؟

خير، برعكس با كاهش آلايندگي موتور در گرفتن برگه معاينه فني به شما كمك نيز مي كند، هم چنين ريمپ ايسيو باعث كاهش و مديريت بيشتر مصرف سوخت مي گردد.

يك نمونه ريمپ رايج

يكي از نمونه هاي رايج كه ريمپ بروي آن انجام مي شود، خودروي داخلي سمند است. ريمپ سمند مزاياي بسياري دارد:

1- افزايش سرعت و قدرت سمند

2- افزايش سرعت و شتاب سمند

3- كاهش دماي كاركرد فن

4- رفع كپ حين حركت سمند

5- برداشتن كاتاف ( حذف محدوديت دور موتور )

6- كاهش مصرف سوخت ( تنها با فول ريمپ ارائه ميگردد )

7- حذف لرزش خودرو در حالت درجا ( حالت سلو )

8- حذف سنسور دوم اكسيژن در سمند يورو 4

 

از آنجايي كه سمند يكي از محصولات سنگين وزن ايران خودرو محسوب مي شود و بدليل وجود مشكلات نرم افزاري هماهنگي و قدرت زيادي در حركت ندارد، ريمپ مي تواند باعث كاهش فشارها به موتور آن شود. اين فشارها مي توانند منجر به برخي خرابي ها مانند افتادگي بدنه، لش و خرابي دسته موتورها و جلوبندي و لاستيك سابي شوند.

تمام مدلهاي مختلف سمند مانند SE، LX، EF7، سورن و سورن توربو را مي توان با ريمپ به طول عمر موتورشان با كاهش گازهاي NOX در محفظه احتراق سيلندر كمك كند.

اگر شما به يكي از مراكز ريمپ خودرو مانند كاراك مراجعه كنيد و سمند خود را ريمپ ايسيو نماييد، چه تاثيري بر خودرو خود مي گذاريد؟

تاثيرات ريمپ بر سمند

تاثير ريمپ بر شمعها: ريمپ ميتواند دستوراتي كه سر كوئل شمع ميرود را تغيير دهد و ولتاژ ها و دفعات قطع و وصل را بهينه و مطابق با سوخت مصرفي كند. ريمپ جرقه زني را بهينه ميكند و باعث كاهش ناك ( صدايي كه در هنگام دنده مرده از موتور به گوش ميرسد ) ميشود.

تاثير ريمپ بر روي دريچه گاز: در خودروهاي دريچه گاز برقي بر خلاف انواع سيمي دستور تغييرات در زاويه دريچه گاز از ايسيو ( كامپيوتر خودرو ) صادر ميگردد. اين تغييرات معمولا از پارامترهاي وارده سنسور اكسيژن و زاويه پدال گاز تبعيت ميكند به اين معنا كه با توجه به ميزان گازي كه به ماشين ميدهيد و با توجه به ميزان اكسيژني كه در دود اگزوز وجود دارد ، ميزان هوادهي توسط اي سي يو و دريچه گاز برقي تنظيم ميگردد. در اكثر خودروهاي ايراني و چيني و كره اي ، بدليل كيفيت پايين قطعات مدار پدال برقي – دريچه گاز برقي مشكلاتي از قبيل تاخير در گاز خوردن خودرو و توان پايين حركتي در سربالايي ها براي ماشين پيش مي آيد. در ريمپ اي سي يو با كار كردن روي 3 پارامتر پدال گاز برقي ، دريچه گاز برقي و سنسور اكسيژن رفع عيب آن دو مشكل براي خودرو شما انجام ميشود.

تاثير ريمپ روي سنسور اكسيژن

در تمام خودرو هاي انژكتوري سنسور اكسيژن بالا و در بسياري از انواع جديد سمند ، سنسور اكسيژن پايين وجود دارد. سنسور اكسيژن بالا همان سنسور اكسيژن اول است و سنسور اكسيژن پايين همان سنسور دوم است. هر دو اطلاعات را به ايسيو ميفرستند و اين قطعه با توجه به جداول و برنامه ريزي هاي قبلي دستوراتي را براي عملگراهاي مختلف مانند كوئل ، شمع ، دريچه گاز ، سوزن انژكتور و پمپ بنزين ميفرستد. در ريمپ با اصلاح بهينه سازي جداول سنسور اكسيژن اول بهينه سازي حركتي رخ ميدهد. همپنين با بهينه سازي سنسور دوم بهبود در حركت خودرو اتفاق مي افتد. در بسياري از خودرو هاي جديد به علت عدم سازگاري اين خودروها با بنزين، خطاي سنسور دوم اكسيژن و خطاي كاتاليست ميدهند كه در اين وضعيت نيز با ريمپ سنسور دوم اكسيژن اين مشكل حل ميگردد. همچنين با حذف سنسور دوم كه رگولاتور ثانويه سوخت محسوب ميشود با افزايش پاشش سوخت مواجه ميشويم كه نتيجه آن قدرت بيشتر براي موتور است. پس با ريمپ سنسور اكسيژن ها ميتوان به شتاب بالاتري رسيد.

منبع: رويش نيوز

 

راهنماي جامع سرمايه گذاري در بورس به زبان ساده

۱۰۱ بازديد

 

راهنماي جامع سرمايه گذاري در بورس به زبان ساده

بررسي ها نشان ميدهد طي 3 سال گذشته بازار و شاخص بورس تهران، با بازدهي 500  درصدي توانسته است از بازار هاي موازي سبقت گرفته و در صدر جدول بازدهي ها و بالاتر از طلا، دلار، مسكن قرار بگيرد.

در اين مقاله سعي داريم تا شما را با بازار بورس به زباني ساده آشنا كنيم تا شايد شما هم اگرعلاقه مند باشيد در اين بازار فعاليت و كسب سود كنيد. با ما همراه باشيد.

اكثر افرادي كه دنبال فعاليت در بورس هستند افرادي با قدرت ريسك پذيري متوسط به بالا و به دنبال به كار گرفتن سرمايه هاي خود در بازار و كار هستند اما به درستي اطلاع ندارن نقطه شروع  سرمايه گذاري در بورس كجاست؟ نحوه دريافت كد بورسي و ثبت نام در بورس به چه شكل است؟ آموزش بورس چگونه است؟ صندوق سرمايه گذاري و تفاوت آن با سبدگرداني چيست؟ و سوالاتي از اين دسته كه در اين مطلب به آنها پاسخ خواهيم داد.

 

ما در مجموع شروع فعاليت در بورس را به افراد زير پيشنهاد ميكنيم:

 

1) به دنبال پيشرفت و كار كردن با سرمايه خود هستند.

2) افرادي كه به دنبال سرمايه گذاري و كسب سود در يه چرخه سازنده هستند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري متوسط و رو به بالا دارند.

 

و به اين افراد پيشنهاد ميكنيم در بورس سرمايه گذاري نكنند:


1) افرادي كه انگيزه كافي براي معامله كردن ندارند.

2) افرادي كه نميتوانند بيشتر از روزي 2 ساعت براي معاملات خود در بورس زمان بگذارند.

3) افرادي كه قدرت ريسك پذيري ندارند و به قرار دادن پول هايشان در بانك و سود كم آن راضيند.
 

اگر جزو دسته اول هستيد و تمايل به سرمايه گذري در بورس داريد فرآيند ورود به بازار بورس در دو گام خلاصه ميشود:


1) ثبت نام اينترنتي كدبورسي در كارگزاري هاي بورس ايران : ثبت نام كد بورسي

2) آموزش معامله در بورس و  يادگيري روش هاي معاملاتي

3) آموزش تحليل بورس : تحليل بنيادي

خريد عرضه اوليه در فرداي عرضه 

حال به توضيح اين سه گام ميپردازيم:


دريافت كد بورسي

 ثبت نام شما در بورس بعد از ارائه مدارك شناسايي شما و ثبت نام اينترنتي (در حدود 5  دقيقه) و بعد از آن احراز هويت شما در دفاتر شعب كارگزاري هاي بورس ايران (مثل آگاه، مفيد و ...) و يا در شعب دفاتر پيشخوان دولت انجام خواهد ميشود كه آدرس اين دفاتر در پايان ثبت نام اينترنتي (آنلاين) براي شما ارسال ميشود.

بعد از احراز هويت نام كاربري و رمز عبور سامانه معاملاتي آنلاين براي شما پيامك ميشود و شما از اين لحظه ميتوانيد فعاليت خود را در بورس شروع كنيد.



آشنايي با بازار بورس:

به طور خلاصه در بازار بورس اوراق بهادار همانند هر بازار ديگري يك سمت خريدار وجود دارد و سمت ديگر فروشنده  (عرضه و تقاضا). اما چيزي كه شما خريد و فروش ميكنيد به صورت فيزيكي و قابل لمس نيست و به بيان ديگر شما سهام شركت ها و كارخانه جات را خريد و فروش ميكنيد.

 

شما در واقع سهام شركتي يا كارخانه اي را خريداري ميكنيد كه در حال توليد يا فروش محصولي و يا خدمتي است (مثلاً شركت ايران خودرو، انواع ماشين هاي سواري و قطعات آن ها را توليد و به فروش ميرساند). حال شما با خريدن سهام شركت ايران خودرو، در سودي كه اين شركت از فروش محصولات خود كسب ميكند، شريك خواهيد بود.

به اين نكته نيز بايد توجه داشت كه شما به طور مستقيم نميتوانيد سهام شركت ها را از خود شركت ها خريداري كنيد و طبق قانون بايد اين كار را از طريق شركت هاي كارگزاري داراي مجوز سازمان بورس وزارت اقتصاد انجام دهيد. كافي است مقداري جست و جو كنيد تا بهترين كارگزاري را براي انجام معاملات خود انتخاب كنيد.

 

توجه كنيد كسب سود در بازار بورس از دو طريق امكان پذير است:

 

  1. سود حاصل از نوسان قيمتي سهم (عنوان مثال سهمي را 200 تومان خريداري ميكنيد و هفته بعد 220 تومان آن را ميفروشيد و 10 درصد در عمل سود كرده ايد)
  2. سود حاصل از هر سهم در مجمع (عملاً در سودي كه شركت در طول يك سال ساخته است شما نيز شريك هستيد. كه اين سود به حساب بانكي شما واريز خواهد شد)

 

 

انواع روش هاي سرمايه گذاري در بورس

روش هاي سرمايه گذاري در بورس به دو شكل مستقيم (دريافت كد بورسي) و غير مستقيم (خريد واحد صندوق هاي سرمايه گذاري) است.

روش مستقيم براي افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان كافي براي انجام معاملات توسط خودشان را دارند. اين افراد با دريافت كد بورسي به عنوان اولين قدم براي خريد سهام و پس از كسب اطلاعات و دانش كافي ميتوانند به صورت آنلاين اقدام به خريد و فروش سهام نمايند.

اما روش غير مستقيم به افرادي پيشنهاد ميشود كه زمان لازم براي انجام معاملات توسط خودشان را ندارند و تمايل دارند در صندوق ها سرمايه گذاري كنند و در عمل معاملات خود را به شركت هاي كارگزاري و صندوق ها تحت نظر آنها بسپارند.

اين افراد همچنين ميتوانند از خدمات مديريت سرمايه يا سبدگرداني كه توسط كارگزاري هاي داراي مجوز از سازمان بورس انجام ميشود اقدام به سرمايه گذاري در بورس نمايند.

هر دو روش قانوني و تحت نظارت سازمان بورس بوده  وپس از احراز هويت افراد سرمايه گذار انجام خواهد شد.

 

آموزش بورس

براي موفقيت در بازار بورس همانند هر كسب و كار ديگري بايد دانش و تجربه كافي را داشته باشيد. براي يادگيري بورس لازم است تا در روزهاي اول مطالعات زيادي در اين زمينه داشته باشيد. پيشنهاد ميكنيم كتاب آموزش بورس در 20 دقيقه را بخوانيد.

در كنار آموزش بورس بايد از اخبار صنايع مختلف مطلع باشيد. همچنين اطلاعيه هاي شركت ها در رابطه با فروش و صورت ها مالي با خبر باشيد و آنها را دنبال و تحليل كنيد.

به صورت خلاصه آموزش بورس، تحليل بنيادي سهم (آمار ميزان فروش، صورت هاي مالي و...) به همراه تحليل تكنيكال نمودار و روند قيمتي سهام هر شركت در كنار هم به شما اين پيام را ميدهد كه سهام اين شركت ارزنده است يا خير؟ كدام سهام را بخريد و كدام سهام را بفروشيد؟

 

فرآيند يادگيري بورس چگونه است و چقدر زمان احتياج دارد؟

آموزش بورس نقش مهمي در موفقيت شما در بورس دارد. پيشنهاد ميكنيم با مطالبي كه در وب به صورت رايگان وجود دارد شروع كنيد و در ادامه ميتوانيد در دوره هاي پيشرفته تر بورسي شركت كنيد. شما بعد از 1 الي 3 ماه (با توجه به زماني كه روزانه صرف آموزش بورس كرده ايد)، بايد مفاهيم و كليات را فرا بگيريد و توانايي معامله كردن خواهيد داشت.

 

مزاياي سرمايه گذاري در بورس:

1- براي سرمايه گذاري در بورس نياز به سرمايه ي زيادي نيست (حداقل خريد سهام در سيستمهاي معاملات آنلاين 102 هزارتومان است)

2-  سرمايه ي شما به راحتي قابل نقد شدن است (به آساني مي توانيد سهام خود را بفروشيد و كارگزار 2 روز بعد مبلغ حاصل از فروش سهام را به حساب شما واريز مي كند)

3-  فرق نمي كند كجاي دنيا باشيد فقط كافيست با يك كامپيوتر و يا موبايل به اينترنت وصل شويد و معاملاتتان را از طريق پلتفرمهاي متنوع انجام دهيد.

4- اگر سهام درستي را انتخاب كرده باشيد مي تواند براي شما منابع مالي خوبي را ايجاد كند و سود خوبي كنيد.


حداقل سن براي دريافت كدبورسي و كد آنلاين بورسي چقدر است؟

براي دريافت كد بورسي محدوديت سني وجود ندارد. و هر فردي كه شناسنامه دارد ميتواند كد بورسي دريافت كند. اما اگر بخواهيد به صورت آنلاين معامله كنيد (كد بورسي آنلاين داشته باشيد) بايد حداقل 18 ساله باشيد.


براي ورود به بورس نياز به مدرك هست؟

خير در حال حاضر براي ثبت نام در بورس نيازي به مدركي نداريد.

 

كدام سهام بورس خوب است؟

در بورس سهام خوب و بد نداريم. (ممكن است شركت خوب و بد داشته باشيم) اما مهم اين است در قيمت هاي مناسب خريداري كنيد و در مواقع رشد، با رعايت حد ضرر و حد سود معاملات خود را ببنديد.

 

راز موفقيت در بورس چيست؟

راز موفقيت در بورس دانش و آگاهي شما، داشتن استراتژي معاملاتي مناسب، داشتن زمان بندي مناسب براي خريد و فروش سهام، انتخاب سهام مناسب با توجه به ريسك پذيري شما و در نهايت اخبار، اطلاعات و تحليل هاي شماست كه نتيجه اش پيش بيني شما از قيمت سهام خواهد بود و منجر به موفقيت و يا عدم موفيت شما در اين بازار ميشود.

سود بورس چقدر است؟
 

سود در بورس ثابت نيست! ممكن است روزي 10 درصد سود يا ضرر كنيد ولي ميتوانيد به طور ماهيانه سود خود را محاسبه كنيد. به طور ميانگين بايد دو برابر بانك سود كنيد تا ارزش انرژي و زماني كه گذاشته ايد را داشته باشد!

 

تحليل بنيادي چيست و چه كاربردي دارد؟

  1. گردآوري داده هاي مربوط به بنيادهاي اقتصادي و عوامل موثر بر چشم انداز صنعت و شركت
  2. بررسي و تفسير اطلاعات و آگاهي هاي موجود
  3. طراحي الگو و ساختار آن
  4. تعيين روابط بين متغير هاي الگو
  5. تعيين اهميت متغير هاي الگو
  6. تعيين ارزش آينده
  7. مقايسه ارزش ذاتي با قيمت جاري

كه درباره هر شركت و سهم آن ميتوانيد از طريق تحليل بنيادي پيش بيني كنيد كه يك سهم ارزنده هست يا خير؟

 

عرضه اوليه سهام در بورس چيست؟

 

عرضه اوليه سهام در بازار بورس هميشه يكي از مواردي بوده كه براي سرمايه گذاران تازه وارد جذابيت داشته است. به زبان ساده عرضه اوليه يعني انتشار اوراق بهادار شركتي كه در بورس به تازگي پذيرش شده است. عرضه اوليه سهام شركت ها در بورس به اين دليل كه در بيشتر مواقع براي سرمايه گذاران سود آور بوده، هميشه طرفداران خاص خودش را دارد.

براي خريد عرضه اوليه نيز بايد ابتدا كد بورسي دريافت كنيد.

اطلاعات بيشتر درباره عرضه اوليه: عرضه اوليه

 

 

جمع بندي و چند توصيه خيلي مهم


در نهايت اين كه اگر تصميم داريد در بورس موفق باشيد و كسب سود كنيد حتماً آموزش ببينيد، در دوره هاي آموزشي شركت كنيد و سعي كنيد با ايجاد ارتباطات مناسب و دنبال كردن اخبار شركت ها سود بيشتري در اين بازار كسب كنيد.

از مشاوره گرفتن از افراد غير متخصص و غير قابل اعتماد خودداري كنيد و با تكيه بر دانش و اطلاعات خود شروع به معامله در بازار بورس كنيد. و حتماً از شركت هاي داراي مجوز مشاوره سرمايه گذاري براي خريد و فروش ها مشورت بگيريد (تا زماني كه خودتان تحليل گر بشويد)

هميشه به ياد داشته باشيد كه بازار بورس بازاري سود ده براي افراد صبور و بازاري زيان ده براي افراد عجول و هيجاني است.

 

معرفي كتاب ستاره بخش

۱۱۳ بازديد

معرفي كتاب ستاره‌بخش اثر جوجو مويز

رمان ستاره‌بخش اثري است از نويسنده‌ي محبوب و مشهور، جوجو مويز كه در سال ???? منتشر شد و در رده‌ي آثار داستاني، تاريخي و عاشقانه قرار مي‌گيرد. جوجو مويز در رمان ستاره‌بخش كه براساس داستاني واقعي است، به نقل داستان چند زن مي‌پردازد كه طي برنامه‌اي، داوطلب مي‌شوند تا به مناطق كوهستاني غرب ايالت كنتاكي سفر كنند و به سكنه‌ي اين منطقه‌ي دورافتاده كتاب و امكانات آموزشي برسانند. رمان ستاره‌بخش اثر جوجو مويز با ترجمه‌ي شهرزاد صالحي به فارسي برگردانده شده‌ و به همت انتشارات ميلكان منتشر شده است.

بر اساس داستاني واقعي

در دوران افسردگي بزرگ آمريكا، با تلاش‌هاي النور روزولت، برنامه‌اي به نام كتابداران اسب‌سوار در دستور كاردولت قرار گرفت كه هدف آن بردن كتاب به مناطق دورافتاده‌ي ايالت كنتاكي و سوادآموزي به مردم آنجا بود. داوطلبان سوار بر اسب‌هاي خود از جويبارهاي پوشيده از يخ عبور مي‌كردند و با خورجين‌هاي پر از كتاب و ابزار ‌آموزشي از كوه‌ها مي‌گذشتند تا آن‌ها را در ميان مردماني كه به‌دور از امكانات لازم براي تحصيل و مطالعه زندگي مي‌كردند، توزيع كنند. جوجومويز در رمان ستاره‌بخش داستان چند زن را روايت مي‌كند كه در اين كتابخانه‌ي سيار به فعاليت مشغول‌اند و از ماجراهاي سفرشان برايمان مي‌گويد.

طرح داستان و شخصيت‌پردازي

جوجو مويز رمان ستاره‌بخش را بر اساس داستاني واقعي به نگارش درآورده است؛ ستاره بخش به لحاظ انتخاب موضوع بي‌مانند است چرا‌كه گمان نمي‌كنم بتوان كتابي را يافت كه به اين موضوع پرداخته باشد. رمان ستاره‌بخش داستاني است حماسي، خنده‌دار، نفس‌گير و هيجان انگيز؛ رماني درباره‌ي دوستي ميان چند زن، درباره‌ي عشق و درباره‌ي يك قدم فراتر نهادن. رمان ستاره‌بخش با ديگر آثار معاصري كه به موضوع زنان پرداخته‌اند تفاوت دارد و شايد همين تفاوت است كه مطالعه‌ي آن را تا اين حد لذت بخش مي‌كند. فهم داستان آسان است و سريع مي‌توان در آن پيش رفت. نثر از سلاست زيبايي برخوردار است و سرعت خوبي دارد. شخصيت‌ها هركدام به خوبي پرداخته شده اند و فوق‌العاده هستند.

صبور باشيد!

صادقانه بگويم، اگر چندان مخاطب صبوري نيستيد ممكن است اوايل كتاب كمي حوصله‌تان را سر ببرد؛ تا حدود ??? صفحه‌ي نخست كتاب اتفاق هيجان‌انگيز خاصي رخ نمي‌دهد؛ داستان به تدريج پايه‌گذاري مي‌شود و در ??? صفحه‌ي نهايي است كه همه‌چيز اتفاق مي‌افتد. پس پيشنهاد من اين است كه اگر در ابتدا احساس كرديد رمان ستاره بخش به خوبي تعريف و تمجيدهايي كه از آن مي‌شود نيست، به مطالعه ادامه دهيد و من تضمين مي‌كنم كه خود خواهيد فهميد اين اثر ارزش زماني را كه برايش گذاشتيد دارد، چرا كه پايان رمان ستاره‌بخش جوجو مويز، بي نظير و فوق‌العاده است.

ستاره‌بخش، اثري الهام بخش براي زنان

 اين اثر شايد بهترين اثر تاريخي و فمينيستي باشد كه زنان را برمي‌انگيزد، به آن‌ها نيرو مي‌دهد و تشويقشان مي‌كند تا هويت حقيقي‌شان را كشف كنند و از حقوق خود دفاع كنند؛ حتي اگر در شهري كوچك و زير سلطه‌ي مردان خشن، بي‌سواد و متعصب زندگي مي‌كنند. زناني كه در كتاب ستاره‌بخش درباره‌شان مي‌خوانيم، همان‌هايي هستند كه گرد‌ هم آمدند تا كتابخانه‌اي تأسيس كنند و سوار بر اسب، به خانواده‌هايي كه تشنه‌ي دانستن، يادگيري، پيشرفت و تفريح هستند، كتاب برسانند. آن‌ها به زنان بسياري كمك كردند تا اندكي از فضاي خانه و خانه‌داري فاصله بگيرند و به دنياي داستان و خيال قدم بگذارند. كاري كه آن زنان سال‌ها پيش انجام دادند، نسخه‌ي ابتدايي همان كاري است كه شركت آمازون امروز انجام مي‌دهد.

اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ي رمان ستاره‌بخش اثر جوجو مويز هستيد، همين حالا مي‌توانيد آن را از وسايت كاواك خريداري نماييد.

https://www.cavack.com/Item/35913