ابهامات در تكنولوژي تشخيص چهره !

۳۵ بازديد

ابهامات در تكنولوژي تشخيص چهره !

در حال حاضر ميليونها دوربين مداربسته نظارتي در فضاهاي عمومي در سرتاسر جهان وجود دارد؛ ابزاري كه در كمتر از دو دهه توانايي هاي منحصر به فردي به دولت ها و پليس براي نظارت بر رفتار شهروندان داده است. در پشت اين لنزها، دوربين هاي مداربسته به روشي تغيير مي كنند كه مردم اغلب به سختي از آنها آگاه هستند و دراين ميان حفظ حريم خصوصي شهروندان موضوعي است كه بايد بيشتر به آن پرداخته شود.

در حال حاضر تشخيص چهره داغ ترين موضوع صنعت دوربين هاي مداربسته و سيستم هاي نظارت تصويري به حساب مي آيد. چرا كه در تعدادي از شهرهاي جهان، در ايالات متحده آمريكا، چين، آلمان، سنگاپور و ديگر شهر هاي متروپل جهاني اين فناوري به شدت مورد استفاده قرار مي گيرد. پليس در اين كشورها استدلال مي كند كه استفاده از چنين سيستم هايي به آنها اين امكان را داده است كه اين فناوري را براي شناسايي تروريست هاي بالقوه و ساير مجرمان شناخته شده بكار گيرند. اما اين موضوع  همراه با نگراني هاي مختلف نيز هست. گسترده ترين انتظار مردم عادي حفظ حريم خصوصي و ناشناس ماندن در مكان هاي عمومي است – كه عملا با چنين اقداماتي از سوي دولت ها با تعرض مستقيم روبرو مي شود. در حال حاضر ابهامات در تكنولوژي تشخيص چهره باعث شده است كه بازنگري هاي زيادي در نحوه استفاده از آن صورت گيرد.

 

نواقص عملكرد دوربين هاي تشخيص چهره

سوال مهم بعدي اين است كه اين سيستم هاي تشخيص چهره در حال حاضر تا چه اندازه به درستي كار مي كنند؟ تحقيقات نشان مي دهد كه ميزان موفقيت اين دوربين ها در شناسايي چهره ها حتي تا ميزان 2? هم پايين مي آيد. همچنين اين فناوري در شناسايي افراد مختلف و خصوصا زنان پوست تيره بسيار كم دقت است و در نتيجه استفاده از چنين فناوري با اين همه نواقص آشكار، امكان تشديد تنش ها بين اقليت هاي قومي و پليس را  افزايش مي دهد. اين موضوع در كشورهايي مانند ايران و ديگر كشورهاي خاورميانه كه اقليت هاي قومي و مذهبي زيادي در آنها سكونت دارند بيش از ديگر كشورها مهم جلوه مي كند.

همچنين اين مسئله مي تواند با يك موضوع بحث برانگيز ديگر، يعني به نحوه استفاده پليس از پايگاه داده هاي بسيار بزرگ و متمركز از چهره هاي مردم عام دامن بزند. به طور معمول اين پايگاه داده هاي بزرگ شامل تصاويري از افراد بازداشت شده است كه ممكن است هرگز به جرمي محكوم نشده باشند و بعيد به نظر مي رسد كه كسي با جمع آوري اين داده ها رضايت داشته باشد. به همين دلايل استفاده از نرم افزار خودكار تشخيص چهره بسيار بحث برانگيز بوده  و تا زماني كه اين فناوري به اطمينان بيشتري دست پيدا نكند، بايد در نحوه استفاده از آن تجديد نظر شود.

در همين حال و به دليل موضوعات و نگراني هايي كه مطرح شده، در شهر سانفرانسيسكو در ايالات متحده استفاده از تشخيص چهره در سيستم هاي عمومي براي مدتي كوتاه ممنوع شده است. انتظار مي رود ساير شهرهاي جهان نيز از اين روش پيروي كنند تا مقرارت مشخصي در نحوه استفاده از اين تكنولوژي به تصويب پارلمان ها و ديگر نهادهاي قانون گذار برسد. ما هنوز نمي دانيم كه اين تكنولوژي در ايران مورد استفاده گسترده قرار گرفته است يا نه ؟ سوال ديگر اين است كه آيا برنامه خاصي در ميان سياسيون براي آينده در دستور كار است يا خير؟ به هر ترتيب اين نگراني يك موضوع جهاني است. ابهامات در تكنولوژي تشخيص چهره موضوعي است كه در كشور ما نيز بايد از همين امروز به آن توجه ويژه شود.

اين تكنولوژي رضايت مندي شهروندان را كاهش مي دهد

در مورد چگونگي استفاده از فناوري تشخيص چهره در واقع اطلاعات دقيق و خاصي وجود ندارد. اين بدان معني است كه به عموم مردم فرصتي داده نمي شود كه با ضبط، تجزيه و تحليل و ذخيره تصاوير خود در پايگاه داده موافقت داشته باشند. به همين دليل با محروم كردن شهروندان از رضايت عمومي در زندگي، آنها را از انتخاب و كنترل استفاده از تصاوير خود محروم مي كنيم.

بيشتر بخوانيد:      تي وي تي 

دلايل نگراني از فناوري تشخيص چهره

 1. اشتباهات گسترده در محاسبات

مطالعات متعدد نشان داده است كه الگوريتم هاي آموزش داده شده بر روي مجموعه داده هاي اين فناوري با اشتباهات گسترده روبرو است و در نتيجه افراد رنگين پوست، به ويژه زنان رنگين پوست را اشتباه شناسايي مي كند. چنين الگوريتمي به ويژه اگر منجر به دستگيري هاي غيرقانوني شود، يا اگر سازمان هاي دولتي و شركت هاي خصوصي را به تبعيض عليه زنان و مردم از نژاد اقليت سوق دهد، به شدت نگران كننده خواهد بود.

2.  افزايش سوبرداشت هاي مقرضانه

افرادي كه از نرم افزار تشخيص چهره استفاده مي كنند به اشتباه اعتقاد دارند كه اين فناوري بدون خطا است و اين موضوع مي تواند منجر به تصميمات نادرست در سيستم ها و سازمان هاي نظارتي شود. كاملا واضح است كه نتايج توليد شده توسط ماشين ها و فناوري هاي با چنين نواقصي نبايد نحوه رفتار آژانس هاي دولتي يا شركت هاي خصوصي با افراد را تعيين كند. بر اساس يك اصل كاملا منطقي اپراتورهاي آموزش ديده انساني بايد كنترل معني داري بر اين تكنولوژي داشته باشند و براساس قانون تصميم بگيرند.

3. سو استفاده توسط گروه هاي مخفي دولتي

پايگاه هاي داده اي كه حاوي تصاوير چهره ما هستند بايد زنگ هشدار را به صدا درآورند. اين موضوع حاكي از آن است كه شركت هاي خصوصي و آژانس هاي اجراي قانون تصاوير ما را براي ساختن ليست هاي مظنونين احتمالي بدون اطلاع و رضايت ما مي توانند اين اطالعات را به اشتراك بگذارند. اين تهديدي جدي براي حقوق فردي و آزادي هاي مدني ما است. امنيت اين پايگاه هاي داده و آسيب پذيري آنها در برابر عملكرد هكرها نيز باعث نگراني مضاعف خواهد شد. نگراني از فناوري تشخيص چهره در چنين موضوعاتي بيشتر شبيه فيلم ها هيجاني و هاليوودي مي شود اما بايد اين اخطار را به شما بدهيم كه در واقعيت اين كار در حال انجام است و نظارت شديدي در آينده بر رفتار شما اعمال خواهد شد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن    نصب دوربين مدار بسته 

4. سو استفاده از تكنولوژي تشخيص چهره عليه اقشار ضعيف

براي نظارت بر جرايم احتمالي كه در سطح شهرها رخ مي دهد مي توان از فناوري تشخيص چهره استفاده كرد. اما همچنين اين فناوري مي تواند به صورت انتخابي و با نيت هاي ديگر نيز به كار گرفته شود. به عنوان مثال براي شناسايي مهاجران و پناهندگان و يا حتي براي سركوب كردن جناح هاي سياسي ديگر. همچنين دولت هايي كه به نقض آشكارحقوق اقليت ها در كشورشان متهم هستند مي توانند از اين فناوري براي سركوب بيشتر اين اقليت ها استفاده كنند.

بحث شديداً مورد نياز

با نگراني هاي فراوان در مورد فناوري تشخيص چهره ، ما به شدت به گفتگوي برجسته تري در مورد تأثير اين فناوري بر حقوق و آزادي هاي مدني نياز داريم. بدون تنظيم صحيح اين سيستم ها، ما مي توانيم دولت هاي پليسي را در كشورهاي مختلف دنيا ايجاد كنيم كه در نهايت به از دست رفتن آزادي هاي اجتماعي و تشكيل دولت هاي سركوب گر منتهي مي شود. فاشيسم با اين تكنولوژي يك قدم به جامعه جهاني نزديك تر مي شود.

 

 

محصولات مراقبتي فوراورا گرين

۳۷ بازديد

محصولات مراقبتي فوراورا گرين

با فرمول قدرتمندي كه براي مرطوب سازي و مرطوب سازي پوست طراحي شده است ، از سر تا پا پوست خود را تغذيه كنيد. ما آلوئه ورا را با ساير مواد پيشرفته طبيعي و علمي تركيب كرده و فرمول هاي قدرت م thatثر ايجاد كرده ايم. شما برنامه روزانه خود را بر اساس نوع پوست و نيازهاي خاص خود براي نتيجه گيري تنظيم مي كنيد كه زيبايي و ظاهر بالايي مي دهد.

محصولات مراقبت از پوست همان متن متنوع و گسترده اي است كه حتي دوستاني كه محصولات مراقبت از پوست "حرفه اي" مي سازند ، گاهي در اين آشپزخانه اشتباه گرفته مي شوند. اگر مي خواهيد بپذيريد كه اگر محصول مناسب است ، اگر كاملاً مناسب است ، بايد به مواد موجود در محصولات ، سازگار با پوست و ... نيز نگاه كنيد. با ما همراه باشيد ، اين مقاله به شما مي گويد كه براي خريد محصولات مراقبت از پوست براي تصميم گيري ايمن و آگاهانه بايد چه مواردي را در نظر بگيريد.

خريد محصولات بهداشتي و مراقبتي و انتخاب مارك هاي مناسب يكي از مهمترين تصميمات شماست ، تصويري كه اگر سلامتي شما خوب نباشد ، همراه با زيبايي نيز تحت تأثير قرار مي گيرد. دانستن تركيبات اين محصولات و عادت هاي مناسب به شما كمك مي كند پوستي جوان و شاداب داشته باشيد. قبل از خريد محصولات بهداشتي ، توصيه مي كنيد به موارد زير توجه داشته باشيد:

نوع پوست خود را بشناسيد. شما اين محصولات را براي پوست خود درست مي كنيد ، بنابراين قبل از هر چيز بايد بدانيد كه چه نوع پوستي داريد. چربي؟ خشك؟ يا معمولي؟

مشكلات پوستي خود را بشناسيد. براي تهيه محصولي كه به درمان آن كمك مي كند ، به مشكلاتي كه ممكن است براي پوست شما ايجاد شود (مانند جوش هاي سرسياه ، چين و چروك و ...) توجه كنيد. برخي از محصولات ممكن است باعث تحريك پوست يا خارش شوند ، به خصوص اگر پوست حساسي داريد.

مراقب وسايل خود باشيد. ليست مواد تشكيل دهنده را بخوانيد و مطمئن شويد كه هيچ آلرژي نداريد.

بودجه مشخصي را براي خريد اين محصولات در نظر بگيريد. محصولات مراقبت از زيبايي و زيبايي به همان اندازه كه لازم است ، اما براي گرفتن نتيجه صحيح نيازي به هدر دادن پول نيست. بدانيد كه اگر مي خواهيد به شما در تصميم گيري بهتر كمك كنند ، خريد كنيد.

محصول مناسب را انتخاب كنيد

وقتي قصد داريد براي اولين بار محصولي درست كنيد ، كمترين مقدار را انتخاب كنيد و هنگام مصرف آن را روي صورت خود امتحان نكنيد. محصول را روي قسمتهاي ديگر پوست امتحان كنيد و اگر مشكلي براي پوست ندارد ، در صورت مصرف آن.

يك لايه خامه انتخاب كنيد

لايه بردارها يكي از مغزهاي اصلي خود را حفظ مي كنند. آنها باعث جوان سازي پوست و استفاده از قدرت طبيعي بدن براي بازسازي پوست مي شوند. لايه بردارها دو نوع اصلي دارند ، از جمله كرم هاي ميكرودرم ابريژن و پاك كننده هاي اسيد گليكوليك. لايه هر دو نوع لايه بردار به از بين بردن لايه خارجي پوست و سلولهاي مرده كمك مي كند. اين امر به ظاهر شدن پوست جديد و جوان كمك مي كند و روند ساخت سلول هاي پوستي را بهبود مي بخشد. بهتر است پوست خشك ، كرم هاي ميكرودرم ابريژن و افرادي با پوست چرب يا كوتاه ، از اسيدهاي گليكوليك استفاده شود.

از بين اسيدهاي آلفا هيدروكسي (AHA) موجود ، اسيدهاي گليكوليك بيشترين تأثير را دارند زيرا از نظر اندازه مولكولي كوچكتر هستند و به راحتي به پوست نفوذ مي كنند. وقتي محصولي از اسيد گليكوليك استفاده مي كند ، مطمئن شويد كه بيش از 10? از آن محافظت نمي كنيد. غلظت هاي بالاتر بايد با اجازه پزشك متخصص پوست انجام شود ، اما اگر به راحتي استفاده شود حداكثر 10? است.

براي كرم هاي ميكرودرمابر سعي كنيد آنهايي را كه حاوي مواد معدني هستند خريداري كنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه اين محصولات شامل روغن هاي درماني مانند روغن جوجوبا و كره شي است. پس از استفاده از كرم هاي ميكرودرمابراشن ، از ضد آفتاب مناسب پوست استفاده كنيد.

انتخاب محصولات زيبايي فوراورا گرين

كلاژن پوست به طور طبيعي با افزايش سن كاهش مي يابد و هيچ قرص يا دارويي براي پاداش دادن وجود ندارد. خوشبختانه ، يك روش خوب براي تسريع در توليد اين ماده پوستي با ارزش براي كمك به پپتيدها وجود دارد.

 

وقتي كلاژن خارج از گچ است ، پپتيدهاي محافظ خاصي آزاد مي شوند. با اين كار پيامي به پوست ارسال مي شود كه كلاژن آسيب ديده و نياز به بازسازي دارد. افزودن مستقيم پپتيدها به پوست باعث از دست رفتن كلاژن در پوست و توليد بيشتر در صورت كند شدن مي شود.

 

 

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

۳۲ بازديد

آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ

آكادمي پزشكي دولتي سن پتربرزبورگ مچنيكو دوم(اسپسما) يك دانشگاه دولتي واقع در سن پترزبورگ روسيه است. اين دانشگاه يكي از قديمي ترين و بزرگترين دانشكده هاي عالي پزشكي روسيه است. دانشگاه در طول 112 سال سابقه خود همچنان به عنوان يكي از موسسات برجسته روسيه در زمينه پزشكي و آموزش متخصصان در زمينه پزشكي پيشگيري و باليني باقي مانده است. اين دانشكده اغلب به دليل تغيير نام در سال 1920 به عنوان دانشكده پزشكي دوم در سن پترزبورگ شناخته مي شود ، نسبت به دانشگاه پزشكي دولتي سن پترزبورگ ، كه كالج پزشكي اول ناميده مي شود. اين دانشگاه در حال حاضر بزرگترين بيمارستان بيماري هاي عفوني را در سن پترزبورگ احداث مي كند ، عنواني كه قبلاً توسط بيمارستان بوتكين كسب شده بود.

l4ca_x1.jpg

ان دبليو اس ام يو يك رسم طولاني در آموزش دانشجويان روسي و بين المللي دارد. بيش از 35000 فيزيك دان از دانشگاه فارغ التحصيل شدند. از زمان شروع برنامه بين المللي در سال 1947 بيش از 3500 فارغ التحصيل بين المللي از بيش از 50 كشور وجود داشته است.

در حال حاضر اين دانشگاه 5000 دانشجو دارد. برنامه هايي براي اتحاد اسپسما با ساير مدارس براي تشكيل دانشگاه پزشكي ايالتي جنوب غربي وجود دارد.

اين دانشگاه در سال 1907 به راهنمايي عضو هيئت علمي ولاديمير بختروف تاسيس شد و توسط دولت روسيه از طريق وزارت بهداشت بر اساس قوانين دولت روسيه توسعه يافت.

تغيير نام ها

907–1920 - دانشكده پزشكي انستيتوي روانشناختي

1920–1936 - موسسه پزشكي دوم لنينگراد

1936–1946 - موسسه با يك بيمارستان شهري متحد شد و به نام ايليا ايليچ مچنيكوف برنده نوبل نامگذاري شد

)1946–1994 - موسسه بهداشتي و بهداشتي لنينگراد به دستور هيئت وزيران اتحاد جماهير شوروي (شماره 14077 از 22.12.1946

)1994–1995 - آكادمي پزشكي دولتي سن پترزبورگ (فهرست سازمان جهاني بهداشت ، چاپ 7 ، صفحه 329

)1995–2011 - اين دانشگاه به نام دانشمند بزرگ روسي نامگذاري شد (سفارش شماره 1307-p ، مورخ 22/12/1995

2011 – هم اكنون - آكادمي پزشكي ايالتي سن پترزبورگ به دانشگاه پزشكي ايالتي شمال و غرب تغيير نام داد ، متخصص ارائه خدمات بهداشتي و درماني به ناحيه فدرال شمال غربي فدراسيون روسيه (دستور شماره 609 ، مورخ 23 ژوئن 2011)

فارغ التحصيلان برجسته تحصيل در روسيه

پوارو آنوخين(1926)(سايبرنتيك، نظريه سيستم هاي عملكردي))

سرگئي اليزاروفسكي (1934) (جراح جنگ جهاني دوم ، دندانپزشك)

الكساندر پانوف (1928)

ايوان گوركيان (1930) جراح و دانشمند

 (پيشگام جراحي قلب)وازيلي كولسو(1931)

سرگئي مرداشيوف  (1930)

لئونيد پرشينينوف (1931) (زنان ، زنان و زايمان)

آناتولي پورتنوف (19142006) ، روانپزشك برجسته روسي

 (قهرمان جنگ شوروي ، دكتر)اكاترينا ميخايلوا دمينا (1950)

 (روان درماني ، سكسولوژي)لو شلگو (1971)

 

قيمت لوله

۳۵ بازديد

قيمت لوله 

لوله ها ، به ويژه فولاد و فلز ، يكي از مهمترين محصولاتي است كه امروزه در ساخت و ساز و ساير صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد. صنايع نفت و گاز و پتروشيمي تاسيسات اسكله هاي دريايي و بسياري موارد ديگر بخشي از كاربردهايي است كه لوله ها دارند. در اين مقاله مي خواهيم به طور كامل در مورد لوله هاي فولادي ، انواع آنها ، قيمت خريد لوله ، لوله ها و مواردي از اين قبيل صحبت كنيم ، بنابراين هر كجا كه در مورد لوله صحبت كنيم منظور همان لوله هاي فولادي است ، زيرا لوله هاي فولادي ويژگي هاي بسياري دارند. از ويژگي هاي آن مي توان به مقاومت بالا و مقاومت زياد در برابر گرما ، مقاومت زياد در برابر خوردگي و موارد مشابه اشاره كرد.

 

انواع لوله هاي فولادي

با توجه به روش ساخت لوله هاي فولادي به دو دسته اصلي و اصلي تقسيم مي شوند: لوله هاي بدون درز يا Manisman و لوله هاي جوش داده شده يا درز دار.

 

 

لوله بدون درز چيست؟

قيمت لوله

در كارخانه هاي توليد فولاد ، دو روش اصلي براي توليد انواع مختلف لوله وجود دارد. در روش اول ، ابتدا انواع مختلف مقاطع مانند ورق هاي فولادي از طريق شمش هاي فولادي ساخته مي شوند ، سپس ورق هاي فولادي در اندازه ها و ابعاد خاص از هم جدا مي شوند و در مرحله ديگر با روش هاي مختلف ساخته مي شوند. و ابزارهاي مختلف خم مي شوند و به صورت لوله ساخته مي شوند و از هر دو طرف جوش مي خورند و بدين ترتيب لوله هاي درز دار يا درز دار ايجاد مي شوند. لوله هاي اسپليت معمولاً در سرعت هاي بالا توليد مي شوند كه ماده اوليه آن انواع ورق هاي فولادي در ضخامت هاي لازم براي ساخت آنها است و لوله خم و خم مي شود و دو لبه به هم جوش داده مي شوند. مقاومت لوله هاي جوشكاري شده بسيار زياد است ، با اين وجود قسمت جوش داده شده و اتصال جوشكاري نكته اي است كه مورد توجه بسياري از مهندسان قرار گرفته است ، به طوري كه اگر كيفيت جوشكاري در اين لوله ها در مواردي مانند لوله كشي گاز و يا از مواد شيميايي موجود در پالايشگاه ها سوال مي شود كه آيا آنها مي توانند فشار داخلي دما و گرما را تحمل كنند يا خير ، بنابراين لوله هاي جوش داده شده قادر به تحمل مقدار مشخصي از نيرو و فشار هستند بنابراين نوع كاربرد متفاوت است.

 

 

لوله يا مانيسمان بدون درز چيست؟

 

بر خلاف لوله هاي جوش داده شده ، كه از درز ، يعني دو لبه به هم متصل شده و جوش داده مي شوند ، و محل جوشكاري در امتداد لوله شناخته شده بود و مقاومت لوله بستگي زيادي به اين روش ها در لوله هاي Mannesmann يا بدون دروس ساخت لوله دارد. از ورقهاي آهن و از فولاد استفاده نمي شود. در واقع در اين روش از شمش يا قوطي هاي فولادي براي ساخت لوله استفاده مي شود ، به طوري كه در كل طول لوله و كل سطح لوله اثري از جوشكاري يا درس وجود ندارد. صاف و روان است و به همين دليل كيفيت و مقاومت اين نوع لوله ها بسيار بالاتر از لوله جوش خورده است و در موارد مختلف مانند لوله كشي گاز پتروشيمي و مواردي از اين دست كه فشار و نيروي زيادي دارند. مورد استفاده قرار مي گيرد اما ضخامت لوله در اين موارد بسيار مهم است كه بايد براساس نوع كاربرد مناسب باشد.

 q17b_q6.png

 

توجه داشته باشيد كه لوله ها به مرور زمان از مواد مختلفي مانند مس ، آلومينيوم ، آهن ، فولاد و مواد پلاستيكي ساخته مي شوند كه هركدام ويژگي ها و كاربردهاي خاص خود را دارند ، اما در اين مقاله فقط در مورد لوله هاي فولادي صحبت خواهيم كرد. انواع مختلفي از فولاد وجود دارد فولادهاي پر كربن فولادهاي متوسط ​​و فولادهاي كربني آلياژهاي مختلف فولاد از نظر مقدار عناصر تشكيل دهنده آن متفاوت هستند ، بنابراين خواص مكانيكي ، شيميايي و فيزيكي محصولات مختلف فولادي و مقاطع ساخته شده با اين نوع فولاد متفاوت هستند. . به عنوان مثال ، از فولادهاي آلياژي بالا براي ساخت لوله هايي استفاده مي شود كه در شرايط سخت و فشار بالا در دماي بالا استفاده مي شود ، اما از فولادهاي آلياژي كم كربن و معمولي در ساخت لوله ها و مقاطع در شرايط عادي استفاده مي شود. آنها به عنوان ساخت و ساز استفاده مي شود. البته توجه داشته باشيد كه در بعضي موارد ، لوله هاي ساختماني بايد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشند كه در شرايط مختلف متفاوت است. معمولاً براي لوله كشي آب و آبرساني از فولاد ضد زنگ استفاده مي شود كه در اين صورت براي لوله كشي يا از فولاد ضد زنگ يا فولاد گالوانيزه يا موارد مشابه استفاده مي شود. در گذشته از مواد مسي و لوله هاي مسي براي لوله هاي آبرساني استفاده مي شد ، اما به دلايل مختلفي مانند گراني ، مقاومت و اقلام مختلف ديگر امروزه. استفاده از فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانيزه رايج شده است.

 

 

 

 

داربست فلزي چيست و چگونه اجرا مي شود

۳۷ بازديد

داربست فلزي داربست نقاب نما يك سازه چوبي يا فلزي موقتي است كه براي دسترسي به مناطق دشوار در هنگام ساخت يا تعمير ساختمان ها و ساير سازه ها استفاده مي شود. داربست هاي ساخته شده از ميله هاي فلزي و چوبي گاهي به عنوان تكيه گاه برخي سازه هاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرند. داربست به مهارت هاي خاصي نياز دارد ، زيرا در صورت فروپاشي داربست خطر مرگ بسيار زياد است. داربست هاي فلزي معمولاً به صورت لوله ها و شكل ها و بست هاي 6 متري ، 3 متري تشكيل مي شوند. يكي از ويژگي هاي يك داربست خوب وجود فاصله مناسب از بدنه است كه معمولاً 30 سانتي متر است در بعضي موارد بسته به نوع كار انجام شده بر روي بدنه با دستور سازنده يا معمار و مهندسين ، فاصله ها كاهش يا افزايش مي يابد.

 

انواع داربست فلزي

 

داربست مثلثي: اين نوع داربست از قاب هاي مثلثي تشكيل شده است داربست چيست  كه به صورت نر و ماده به يكديگر متصل مي شوند و در قالب دال يا تير و همچنين پل استفاده مي شوند. قاب هاي اين نوع داربست ها در سه نوع 0.5 ، 0.75 و 1 متري توليد مي شوند كه با قرار دادن پل هاي قابل تنظيم در بالاي اين داربست ها ، براي هر ارتفاعي قابل تنظيم هستند. عرض قابهاي داربست مثلثي 120 سانتي متر است كه مي تواند داراي مقاطع مثلثي يا مربع افقي باشد.

 

 بيشترين تماشا

شرايط و ضوابط فروش 7 محصول ايران خودرو اعلام شده است

فروش KMK كرمان موتور امروز + جدول

خبر خوب براي تساوي حقوق بازنشستگي

آيا طرح ملي مسكن شكست خورده است؟

هزينه تلفن همراه سامسونگ چقدر است؟

مزاياي استفاده از داربست مثلثي به شرح زير است: 1. سهولت و سرعت هنگام باز و بسته شدن و عدم نياز به كليد براي بستن اتصالات / 2. بار بسيار زياد در قالب صفحات بتني به دليل وجود عناصر مورب ثابت / 3. بدون نياز كارگر ماهر داربست و مونتاژ قطعات توسط يك كارگر معمولي

 

داربست با چكش ستاره اي

 

اين نوع داربست از پايه هاي عمودي و درپوش هاي افقي در اندازه هاي مختلف تشكيل شده است. پايه هاي اين نوع داربست ها در طول 3 ، 2.5 ، 1.5 ، 1 و 1.5 متر توليد مي شوند و با قرار دادن جك هاي قابل تنظيم در بالا و جك هاي قابل تنظيم ، مي توانند براي هر اختلاف در ارتفاع و سطح تنظيم شوند. در پايين داربست. . نصب ايستگاههاي افقي روي پايه هاي داربست با ضربه چكش به راحتي امكان پذير است و اتصال پايه هاي داربست با مهره داربست نقاب نما و سنجاق به يكديگر امكان پذير است.

 

مزاياي استفاده از داربست چكش به شرح زير است: 1. سهولت و سرعت باز و بسته شدن و عدم نياز به كليد براي بستن اتصالات / 2. قابل گسترش در طرح و در ارتفاع نامحدود و نه / 3. لازم است براكت در ارتفاعات / 4. مي تواند براي داربست در نماي ساختمان ها يا پالايشگاه ها و غيره استفاده شود. / 5. بار زياد در قالب دال بتني /. قطعات / قابل استفاده در قالب براي سقف هاي طاق دار و هم سطح / 9. داربست چكش ستاره داراي نقاط مشترك و تفاوت هايي با داربست چكش كاسه اي است. / سرعت مونتاژ و جداسازي قطعات اين نوع داربست بسيار سريعتر از انواع ديگر داربست است.

 

داربست با چكش فنجان: اين نوع داربست از پايه هاي عمودي و درپوش هاي افقي در اندازه هاي مختلف تشكيل شده است. پايه هاي اين نوع داربست ها با طول هاي 3 ، 2،4 ، 1،8 ، 1/2 ، 0،6 متر و با قرار دادن جك هاي قابل تنظيم در قسمت فوقاني و پايه جك هاي قابل تنظيم در قسمت پايين داربست براي هر ارتفاع و تفاوت در تراز بودن قابل تنظيم است. نصب ايستگاههاي افقي روي پايه هاي داربست با ضربه چكش به راحتي امكان پذير است و اتصال پايه هاي داربست با مهره و سنجاق به يكديگر امكان پذير است.

 

از مزاياي استفاده از داربست چكش مي توان به موارد زير اشاره كرد: 1. سهولت و سرعت هنگام باز و بسته شدن و نيازي به آچار براي بستن اتصالات نيست / 2. قابل گسترش در داربست نقاب نما طرح و در ارتفاع نامحدود است و نه / 3. براكت لازم است. قد بلند 4 مي تواند براي داربست در نماي ساختمان ها يا تاسيسات پالايشگاه و غيره استفاده شود. / .5 بار زياد در قالب دال بتني /. 6. نيازي به كارگران ماهر در زمينه داربست و مونتاژ قطعات توسط يك كارگر ساده نيست /. قابل استفاده در قالب سقف هاي طاق دار و هم سطح / *. داربست هاي داربست شباهت ها و تفاوت هايي با داربست هاي چكش كاسه اي دارند.

 

قيمت لوازم جانبي داربست

 

در ليست زير قيمت لوازم جانبي داربست را مشاهده مي كنيد از جمله: كانكتور 17 سانتي متري ، هسته داربست ، گيره تك پيچ ، گيره H ، گيره چرخان ، گيره داربست سنگين ، كوپلينگ 20 سانتي متري ، گيره داربست

 

پيوندها ، مارك: ايران بست ، Bost Steel ، توليدكنندگان فولاد و ديگران. با توجه به درخواست شما در دسترس هستند دريافت سفارشات و فروش انواع لوازم داربستي ، تجهيزات و اتصالات مانند گيره چهار پيچ سبك و سنگين ، كوپلينگ ، مهره ، گيره چرخان ، گيره H از مارك هاي مختلف به شرط اصلي بودن مارك. انواع تجهيزات داربست با مارك هايي مانند توليد كنندگان ايران بست ، فولاد بست و استيل توليد و عرضه مي شود

 

طراحي اتاق كار در منزل

۳۸ بازديد

چگونه يك اتاق كار در منزل خود داشته باشيم؟

با توجه به شرايط جديد كار و زندگي در دنياي امروز، تعداد بيشتري از افراد در منزل مشغول به كار هستند. اما خوبست بدانيم كه شرايط محيط كار با فضاي زندگي در خانه متفاوت بوده و اين مطلب كمك ميكند تا با آشنايي با برخي نكات، فضاي بهتري را ايجاد كنيم و تاثير مثبت آن را در زندگي براي خود ايجاد كنيد؛ كه در ادامه درباره برخي نكات طراحي اتاق كار در منزل توضيح داده شده است.

8dev_m1.jpg

انتخاب مكان:

اولين و مهمترين نكته در مرحله اول است. اين فضا ممكن است يك اتاق مجزا يا بخشي از يك فضاي ديگر باشد، در هر صورت دسترسي مناسب به ورودي منزل، دسترسي به هواي آزاد، نوع ارتباط با بخشهاي خصوصي خانه از نكات تاثيرگذار در اين انتخاب اند. حواسمان باشد محيط كار دور از هياهوي مهمان، بازي كودكان و هر نوع شرايط ديگري كه در منزل شما در جريان است باشد تا بتوانيد بر روي كارتان متمركزتر باشيد؛ از طرف ديگر اگر ملاقاتهاي كاري داريد نيز، به دور از حريم خصوصي منزلتان اتفاق بيوفتد.

 

فضاي كافي به محل كار اختصاص دهيد. با توجه به نوع فعاليتتان بايد بتوانيد ابعاد مناسبي را تعيين كنيد. كار شما ميتواند توليد در انباري يا پاركينگ به وسيله ابزار آلات و يا فروش توسط كامپيوتر شخص شما باشد، از يك اتاق تا يك ميز و صندلي، بايد آزادي عمل در توسعه بيشتر كارتان را به شما بدهد.

 

راحتي و سلامتي شما در اولويت است پس ميز و صندلي مناسب با آن را در نظر بگيريد. از طرف ديگر اگر فضاي شما محدود است ميتوانيد با قفسه بندي بر روي ديوار فضاي بيشتري براي ابزار كار خود ايجاد كنيد؛ كه در اين موارد استفاده از طبقه و قفسه ها ميتواند حريم بندي فضاي كار شما را نيز بيشتر كنند.

كار در منزل به دليل ارتباطات محدود با دنياي بيرون نسبت به كار در بيرون بيشتر در معرض خستگي روانيست بنابراين استفاده از عناصر گياهي و ديد به منظره يا فضاي باز بهترين راه براي جلوگيري از آسيبهاي كار در خلوت و ساعات طولاني است. نور كافي از ايجاد خستگي در چشم جلوگيري ميكند؛ پس بهتر است از تركيب نور طبيعي و مصنوعي استفاده كنيد.

 

نظم در فضا به ايجاد نظم در كارتان نيز كمك خواهد كرد. استفاده از وسايل بدون سيم و يا روشهاي خلاقانه براي پوشاندن و مخفي كردن سيم ها و اختصاص دادن جايگاهي مانند كمدها و كشوها و طبقه براي هر وسيله براي جلوگيري از بينظمي مفيد است. نظم بخشيدن به وسايل و محيطتان امنيت، سرعت و تمركز شما در كارتان را بالاتر خواهد برد.

به ياد داشته باشيد كه اين فضا محل كار شماست؛ پس آزاديد تا آن را همانگونه كه دوست داريد دكور كنيد. از رنگ و طرح دلخواه تا انتخاب وسايل كار و دسترسي هايتان. اين نكات احساس تعلق بيشتري در شما ايجاد كرده و راندمان كاري را بالاتر خواهند برد.

 

در نهايت مهمترين نكته اين است كه با توجه به تمام محدوديتهاي موجود در منزلتان، حتما فضايي را به طور ثابت به محل كار خود اختصاص دهيد و از مزاياي طراحي اتاق كار در منزل استفاده ببريد.

 

 

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

۴۹ بازديد

كسب درآمد

80z7_11.jpg

جديدترين دوره كسب درآمد در منزل

 

تدريس و پشتيباني:

استوديو طراحي سالار پورايماني

 
من سالار پورايماني هستم و اين متن شخصا توسط خودم، نگارش شده است. بيش از 12 سال هست كه طراحي جواهرات انجام مي دهم. من در اين صفحه به شما كمك مي كنم كه تنها با داشتن يك لب تاب بتوانيد كسب درآمد كنيد. اين پروسه آموزشي تنها 30 روز زمان مي برد تا شما براي كسب و كار شخصي خود آماده شويد. در انتهاي اين آموزش مي توانيد درآمد دلاري داشته باشيد.
 
  • مدير و موسس استوديو طراحي سالار پورايماني
  • سالار پورايماني طراح و صاحب امتياز برند BOGINI
  • برگزيده جشنواره طراحي طلا و جواهر تهران سال 1396
  • تاليف كاملترين خودآموز تصويري طراحي طلا و جواهر
  • مدرس دوره هاي عمومي و خصوصي نرم افزار ماتريكس
  • نويسنده رمان نُرت كريستي (انتشار يافته در سايت كتاب راه)

 

شرط‌بندي چه بلايي بر سر ما مي اورد

۴۸ بازديد

روياي پولدار شدن در شرط بندي

جوان نجار كه رؤياي خريد بنز در سر داشت با دوستش شرط بست كه در مدت ? ماه، آنقدر سرقت مي‌كند كه بتواند خودروي مورد علاقه‌اش را بخرد اما خيلي زود شرط را باخت و به دام پليس افتاد. ساعت ??سي‌ام مرداد‌ ماه مردي هراسان نزد مأموران گشت موتور سوار كلانتري قلهك رفت و عنوان كرد كه در دام ? سارق گرفتار شده است. وي گفت: زماني‌كه مي‌خواستم سوار ماشينم شوم ناگهان ?جوان كه سوار بر موتور بودند به سمت من هجوم آوردند و با تهديد قمه و در يك چشم به‌هم زدن گردنبندم راا  قاپيدند و فرار كردند.

مرد شاكي مشخصات سارقان را در اختيار مأموران قرار داد و در چنين شرايطي پليس به جست و جو در خيابان‌هاي آن اطراف پرداخت تا اينكه ? سارق موتورسوار را شناسايي كرد. آنها به محض ديدن گشت پليس، خيابان يكطرفه را خلاف جهت رفتند و با حركات مارپيچ سعي داشتند هر‌طور شده فرار كنند اما ناگهان خودرويي وارد خيابان شد و با موتورسوار تصادف كرد. همين باعث شد تا موتور توقف كند. هرچند ?سارق باز هم قصد فرار داشتند اما يكي از مأموران با لگد به موتور زد. موتورسوار زمين خورد اما ترك‌نشين موفق به فرار شد. مأموران راكب موتور را دستگير كردند و او ديروز براي انجام تحقيقات به شعبه پنجم دادسراي ويژه سرقت منتقل شد. اين جوان ??ساله وقتي پيش روي بازپرس علي‌وسيله ايردموسي قرار گرفت اظهار پشيماني كرد و گفت بهه خاطر شرط‌بندي و آموزش پوكر با دوستانش دست به سرقت مي‌زده است. گفت‌وگو با او را در ادامه مي‌خوانيد.

  • چه شد كه در اين سن كم سر از دنياي سارقان درآوردي؟

راستش را بخواهيد من اينكاره نيستم. يعني خلافكار حرفه‌اي نيستم. شوخي شوخي وارد اين بازي شدم. هميشه ‌رؤيا پردازي مي‌كنم و دلم مي‌خواست روزي يك خودروي بنز براي خودم بخرم و پيش همه فخرفروشي كنم. توقعم بالاست و هميشه در روياهايم مي‌بينم كه مرد پولداري شده‌ام كه همه به من احترام مي‌گذارند. فكر مي‌‌كردم اين روزها پول همه‌‌چيز مي‌آورد، هم خوشبختي، هم احترام و خيلي چيزهاي ديگر كه من هميشه حسرتش را كشيده‌ام. ماجراي سارق شدنم هم برمي‌گردد به همان بلندپروازي‌هايم. اما مسئله تنها اين نيست.

چند روز پيش وقتي با دوستانم دور هم نشسته بوديم، مهدي همدستم كه ترك‌نشين موتور بود و توانست از دست مأموران فرار كند، به من پيشنهاد سرقت داد. خواست با موتورم او را همراهي كنم. قرار بود او سرقت كند و من نقش راننده را داشته باشم. نمي‌خواستم قبول كنم اما يكجورايي ماجرا شرط‌بندي شد و من به‌خاطر اينكه خودي نشان بدهم قبول كردم.

  • شرط‌بندي شما بر سر چه بود؟

وقتي مهدي پيشنهاد سرقت داد، دوست ديگرم صادق پوزخندي زد و گفت شما در همان نخستين سرقت گير مي‌افتيد. من اما به‌خودم مطمئن بودم و براي اينكه خودي نشان بدهم گفتم نه من هرگز لو نمي‌روم چون نه خلافكار حرفه‌اي بودم نه قيافه تابلويي داشتم كه كسي بخواهد به من شك كند. براي همين با دوستم شرط بستم كه مي‌توانم از پسش بربيايم. صادق دوستم اما مي‌گفت به دهمين سرقت نرسيده گير مي‌افتي، همين شد كه مرا قلقلك داد تا با او شرط‌بندي كنم. او مي‌گفت به دهمين سرقتت نرسيده گير مي‌افتي اما من مي‌گفتم، در مدت ?‌ماه مي‌توانم به سرقت‌هايم ادامه بدهم تا در آخر يك خودروي بنز بخرم.اما خب شرط بندي را در كازينو آنلاين را باختم.

  • اين چندمين سرقت‌تان بود كه گير افتاديد؟ متأسفانه اين پنجمين سرقت بود و حرف صادق درست در آمد.
  • برسر چه شرط‌بندي كرده بوديد؟ يكجورايي كل كل دوستانه و رو كم كني بود. شرط‌مان معنوي بود نه مادي!
  • طي چه مدت، ? سرقت انجام داديد؟ يك هفته.
  • چقدر پول گيرتان آمد؟ در اين مدت ?ميليون تومان كه تقسيم كرديم.
  • سابقه داري؟ يك بار چند سال پيش به جرم سرقت دستگير شدم و ?سال زندان بودم اما بعد از آزادي ديگر توبه كردم و با خود گفتم هرگز سمت خلاف نمي‌روم اما اين شرط‌بندي و كل كل دوستانه كار دستم داد.
  • شغلت چيست؟ نجارم. درآمدم خيلي بالا نيست اما از بيكاري بهتر بود. اما پشيمانم، چون بايد به زندان بروم و نگران خانواده‌ام و پسرم كه تازه ?ماه است به دنيا آمده هستم.‌ اي كاش آن شب هرگز به مهماني دوستانه نمي‌رفتم كه اينچنين خودم را بدبخت كنم.

ش