Squicky, the baby squirrel Stories for kids

۵۱ بازديد

Squicky, the baby squirrel Stories for kids

 

Hi! I’m Squicky, the baby squirrel. I’m really fast and agile. Do you know where I live? in oak forests. I usually spend my day jumping on oak trees’ branches or eating delicious oaks. And sometimes I rest in my nest. We, the squirrels, build our nests in trees. We really have an oaky life. Don’t we?

Squirrels are from rudents family. It means that we have big sharp teeth and can quickly eat hard things like oak and nuts. Our teeth grow all the time, so we must chew hard things to keep them in the right size!

I’m tiny, and my eyes are big! Most of us are brown, gray, or orange and have fluffy hair. But the most beautiful thing about us is our tail, which is big and hairy. We also have long nails helping us to climb trees.

I think you already know my favorite food! Yes! that is right! I love oaks, and we eat them all the time. But oaks are unavailable in winter, so we have to save some in summer. We hide oaks under the ground so we can use them in winter.

Do you wanna know something funny about us? Sometimes we forget where are hidden oaks are, and those oaks will remain underground for a long time! Can you guess what will happen next? They will grow and become an oak trees! That’s how we help our environment!

So, that’s us! We are clever, fast, kind, and funny. If you want to visit us, you can come to the oak forests.

OH! I know a squirrel family that lives in mango and palm trees. We call them palm squirrels. They have white lines on their bodies!

We have relatives all over the world, except north and south poles and dry desserts. Yes! We are a huge family.

There are red squirrels, flying squirrels, and tree squirrels.

OH! I almost forgot! All of the squirrels Don’t live in trees. Some of us make our nests underground by digging. They are called ground squirrels.

Ok! I’m hungry now! I’m going to eat some oaks! It was a pleasure talking to you!

Bye!

 

 

 

https://postheaven.net/clwk8awm1q

https://friend007.com/read-blog/54089

https://beterhbo.ning.com/profiles/blogs/the-snowy-tree-stories-for-kids

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/members/faheemkhatri4/activity/359237 /

https://www.login.ps/blogs/25339/The-snowy-tree-Stories-for-kids

https://writeablog.net/efsmsckv30

https://www.zupyak.com/p/3529935/t/mommy-is-sick-story

https://www.launchora.com/story/mommy-is-sick-story

https://www.onfeetnation.com/profiles/blogs/mommy-is-sick-story

http://community.runanempire.com/index.php?p=/discussion/297737/mommy-is-sick-story?new=1

https://blackshare.net/blogs/266174/Timmy-the-king-of-jungle-stories-for-kids

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2023/03/06/timmy-the-king-of-jungle-stories-for-kids/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/370978

 

 

آب درمانی در جکوزی برای کودکان

۵۲ بازديد

آب درمانی در جکوزی برای کودکان

برخی از بیماری‌های کودکان را که با استفاده از آب درمانی ممکن است درمان شوند، بیان می‌کنیم. این بیماری‌ها عبارتند از:

?. آسم: شنا و شستشو در آب گرم می‌تواند علائم آسم را کاهش دهد.

?. بیماری‌های پوستی: در آب داغ بودن، می‌تواند برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس و جوش کودکان مفید باشد.

?. بیماری‌های عضلانی و اسکلتی: شنا و حرکات در آب می‌تواند درمانی موثر برای بیماری‌هایی مانند آرتروز، درد مفاصل، آسیب‌های ورزشی و دیسک کمر باشد.

?. بیماری‌های نورولوژیک: آب درمانی در جکوزی برای کودکان می‌تواند برای درمان بیماری‌های نورولوژیکی مانند سکته مغزی، اوتیسم و اختلالات حرکتی مفید باشد.

?. بیماری‌های گوارشی: آب درمانی با جکوزی می‌تواند برای کودکان با بیماری‌هایی مانند یبوست، اسهال و کولیک مفید باشد.

توجه داشته باشید که استفاده از آب درمانی در بیماری‌های بالینی بهتر است تحت نظر پزشک باشد.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. رسالت ما در لادر جکوزی، ارائه محصولاتی در راستای سلامت و لذت شماست. قطعا در خصوص مزایای استفاده از جکوزی برای کودکان، نکات فوق تمام ماجرا نیست ولی امیدواریم راهگشای حل مشکلات شما بوده باشد. کارشناسان ما 7 روز هفته در خدمت شما هستند تا سوالات شما را درباره خرید انواع وان و جکوزی، پاسخ دهند. شما همواره می توانید با شماره تماسهای 09127272979 و 09127373538 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همچنین با مراجعه به فروشگاه آنلاین وان و جکوزی لادر میتوانید مشخصات و ابعاد محصولات ما را مشاهده و بصورت آنلاین سفارش دهید.

 

https://gitlab.bsc.es/KristaWood1

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1497/#comment-110515

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3237082-antoinette-morgan

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://www.ladorco.com/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/KristaWood1

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/KristaWood1/about

https://www.liceovittorinigorgia.edu.it/ilvittorini/2016/10/31/interessante-e-costruttivo-incontro-sulla-raccolta-differenziata-tra-il-sindaco-e-gli-studenti-al-polivalente-di-lentini/#comment-673046

https://harvard.ltd.education/user/kristawood1/

https://graphql-ra-dev.roboticsacademy.fiu.edu/u/KristaWood1

https://blogs.cornell.edu/advancedrevenuemanagement12/2012/03/28/casino-revenue-management/comment-page-69/#comment-189467

https://blog.uvm.edu/bdonaghe/2014/08/14/apps-category/#comment-48929

 

 

دسته بندی یا تقسم بندی موسیقی

۵۳ بازديد

دسته بندی یا تقسم بندی موسیقی

موسیقی یا آهنگ رابه روش‌های مختلفی تقسیم بندی می کنند کـه عبارتند از، تقسیم بندی موسیقی براساس زمان یا دوران پیدایش:

= موسیقی قرون وسطی

= موسیقی رنسانس

= موسیقی دوره باروک

= موسیقی کلاسیک

= موسیقی رومانتیک

= موسیقی مدرن

= موسیقی معاصر

 

تقسیم بندی موسیقی براساس مکان

= موسیقی بومی

= موسیقی نواحی

= موسیقی شرقی

= موسیقی غربی

= موسیقی ایرانی

= موسیقی عربی و …

 

تقسیم بندی موسیقی براساس ساختار آواشناسی

کوانتو تونیک «بـه آن دسته از موسیقی‌هایی کـه دارای نت‌های جداگانه مشخص با فاصله موسیقایی باشد میگویند». استریم تونیک «بـه موسیقی بدون فواصل – موسیقی دارای نت‌های پیوسته می گویند».

 

تقسیم بندی موسیقی براساس ساختارگام

= گام کروماتیک

= گام دیاتونیک

 

تقسیم بندی موسیقی براساس اولویت کلام یا ساز

= موسیقی کلامی

= موسیقی بی‌کلام

 

تقسیم بندی موزیک براساس کاربرد

= موسیقی درمانی

= موسیقی رقص

= موسیقی فیلم

= موسیقی نظامی «مارش»

 

تقسیم بندی از لحاظ سازبندی «ارکستراسیون»

= موسیقی تک سازی «Solo»

= موسیقی سمفونیک

= موسیقی اپرا

= دو نوازی «دوئت»

= سه نوازی «تریو»

= چهارنوازی «کوارتت»

= موسیقی تلفیقی «فیوژن»

= موسیقی ضربی

= موسیقی آرشه‌ای «مانند کوارتت زهی، گروه ساز‌های بادی»

= موسیقی آوایی «وکال» – مانند آثار ارکستر آوازی تهران یا گروه کر کلسیا

 

تقسیم بندی بر پایه فرم موسیقی

= سونات

= سمفونی

= پرلود «پپش درآمد»

= مینوئت

= پیشنوا «اُورتور»

= کنسرتو

= لایتموتیف یا نغمه معرف «leitmotiv بـه معنی نغمه? راهبر یا شاخص»

 

تقسیم بندی بر اساس دستگاه یا مقام «در موسیقی ایرانی»

موسیقی سنتی ایرانی شامل هفت دستگاه و پنج آوازاست. هفت دستگاه عبارتند از:

= دستگاه ماهور

= دستگاه شور

= دستگاه همایون

= دستگاه نوا

= دستگاه سه گاه

= دستگاه چهارگاه

= دستگاه راست پنجگاه

 

پنج آواز شامل:

= آواز بیات ترک

= ابوعطا

= افشاری

دشتی و اصفهان. هر آواز یا دستگاه میتواند شامل تعدادی گوشه باشد.

منبع :

https://folkd.com/user/ahomusic

تعاریف مختلف از موسیقی

۵۴ بازديد

تعاریف مختلف از موسیقی

پیشینیان و موسیقی دانان بزرگ گذشته تعاریف مختلفی از موسیقی ارائه داده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  •  ارسطو (از فیلسوفان یونان باستان): موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی معرفی کرد و فیلسوفان اسلامی هم نظر وی را پذیرفته‌اند مانند ابن سینا که در کتاب خود در بخش ریاضی از موسیقی نام برده است.
    ارسطو در جای دیگری می‌گوید: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.
  • افلاطون (دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ): او می‌گوید موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد. موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ می‌کند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.
  • ابونصر فارابی: از نظر ابونصر فارابی (از بزرگترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر اسلام) موسیقی علم شناسایی الحان و شامل دو علم است؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.
  • ابوعلی سینا: از نظر ابوعلی سینا (پزشک، ریاضی‌دان، منجم، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق دان و فیلسوف ایرانی) موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث می‌شود.
  • بتهوون: بتهوون (موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته‌ی آلمانی) موزیک یا موسیقی را مظهری می‌داند عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. از نظر او موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحه? انسانی است. بتهوون می‌گوید: “آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود”.
  •  لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشی‌ها و رنج‌های خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی به‌شمار می‌آید.

 

 

  • ابن خردادبه (جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی): موسیقی آن است که تو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چه باشد رنج و بلاست.
    موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده می‌کند، آفرین بر خردمندی که موسیقی را پدیدآورد.
  • هگل (فیلسوف بزرگ آلمانی): آنچه موسیقی متعلق به خود می‌داند همان اعماق زندگانی درون شخص است موسیقی هنر خاص روح است و به‌طور مستقیم به روح خطاب می‌کند.
  • واگنر: آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقیدان و مقاله‌نویس آلمانی در تعریف موزیک می‌گوید: من موسیقی را تنها وسیله لذت گوش به‌شمار نمی‌آورم بلکه آن را محرک قلب و مهیج احساسات می‌دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.
  • نیچه: فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی معتقد است که تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده‌است.

سلول‌ها در مهندسی بافت

۵۷ بازديد

سلول‌ها در مهندسی بافت

 

سلول ها در مهندسی بافت مهندسی بافت به سه جزء اصلی برای بازسازی بافت نیاز دارد: داربست ها، سلول ها و فاکتورهای رشد. برای بازسازی بافت در یک محیط سه بعدی (داربست) از سلول هایی که قابلیت رشد و تمایز دارند برای ایجاد بافت مورد نظر استفاده می شود.

استفاده از سلول ها در مهندسی بافت

از سوی دیگر در ساختار بدن انسان سلول هایی وجود دارند که وظیفه بازسازی بدن را انجام می دهند که با توجه به نیازهای فراوان مهندسی ویژه به سلول های خاص و مناسب، برای ساخت بانک ها ضروری به نظر می رسد. .بنابراین سلول های بنیادی در مرکز انتظارات قرار دارند و می توانند به عنوان روشی امیدوارکننده برای آینده پزشکی بازساختی در نظر گرفته شوند.از طرفی در مرحله بعد فاکتورهای رشد سلولی مولکول های زیست فعالی را ایجاد می کنند که در اطراف سلول ها قرار می گیرند.پس از رشد مناسب سلولی در فضای متخلخل داربست، این مجموعه کامل در محیط آزمایشگاهی به بدن موجود زنده منتقل می شود.

آموزش سلول ها در مهندسی بافت

هدف از آموزش مهندسی بافت ارائه عوامل موثری است که شامل سه عامل اصلی مهندسی بافت، برهمکنش بین پروتئین ها و سطح زیست مواد و کاربردهای مهندسی بافت در اندام های خاصی مانند بافت استخوان، غضروف و پوست می باشد.

آموزش سلولی در مهندسی بافت نوعی دانش است که از علوم مهندسی و زیست شناسی برای ایجاد یک جایگزین بیولوژیکی برای بازسازی بافت های زنده یا بهبود عملکرد آنها استفاده می کند.

با این علم می توان راه حل های دائمی برای میلیون ها نفر از افراد مبتلا به نقص عضو یا بافت پیدا کرد.

بنابراین درمان آسیب بافتی با استفاده از بافت یا بافت های غیرخودی فرد که جزو روش های معمول محسوب می شود، شامل مشکلاتی است که می تواند دسترسی را محدود کند، آلودگی بافت قبل از پیوند، بسیاری از عفونت ها و تحریک سیستم ایمنی بدن، توجه به این نکته .

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته

 

https://visual.ly/users/tamikahayes2/portfolio

http://www.wikidot.com/user:info/tamikahayes2

https://speakerdeck.com/tamikahayes2

https://infogram.com/untitled-chart-1hzj4o3q373no4p?live

https://slides.com/tamikahayes2

https://500px.com/p/tamikahayes2?view=photos

https://logopond.com/TamikaHayes2/profile/566546/?filter=&page=

https://qiita.com/TamikaHayes2

https://8tracks.com/tamikahayes2

https://www.authorstream.com/TamikaHayes2/

https://audiomack.com/tamikahayes2

https://us.community.sony.com/s/profile/0054O00000ACwIX?language=en_US

https://list.ly/tamikahayes2/lists

 

 

کاربرد روش های مهندسی بافت در گروه های تخصصی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته

۶۹ بازديد

کاربرد روش های مهندسی بافت در گروه های تخصصی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته

 

ساخت محصولات مهندسی بافت عموماً با داربست انجام می شود (همانطور که در گروه نانوتکنولوژی و مهندسی بافت مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته انجام می شود)، می تواند حاوی طیف گسترده ای از مواد مناسب از پروتئین ها تا پلاستیک ها باشد. پس از ساخت سلول های بنیادی، سلول ها در داربست ها قرار می گیرند (همانطور که در گروه زیست شناسی سلول های بنیادی مرکز تحقیقات فناوری سلول های بنیادی وجود دارد). ترکیبی از عوامل رشد را می توان در کاشت سلول ها استفاده کرد. در این روش سلول های پیوندی منبع اصلی تشکیل بافت جدید هستند. از سوی دیگر، داربست های سنتز شده ساختار متخلخل سه بعدی را تشکیل می دهند، حاوی سلول هایی در آنها هستند تا ماتریکس خارج سلولی را تشکیل دهند و همچنین رشد سلول ها را در بدن کنترل می کنند. این داربست های سنتز شده زیست تخریب پذیر بوده و در طول زمان و مطابق با بازسازی بافت تخریب می شوند. روش دیگر جایگزینی بافت آسیب دیده با داربست بدون سلولی بلافاصله پس از آسیب است. اصل این روش این است که با کمک یک اسکلت، بیومولکول های مناسب به ناحیه آسیب دیده هدایت می شوند. بیومولکول ها به صورت کنترل شده از داربست آزاد می شوند و سلول های مولد به سمت بافت آسیب دیده هدایت می شوند و رشد و تمایز خود را توسعه می دهند و در نتیجه بازسازی بافت افزایش می یابد. در برخی موارد، سلول ها، داربست ها و فاکتورهای رشد ابتدا با هم ادغام می شوند و ساختار می تواند خودش را تشکیل دهد.

راه دیگر برای تولید بافت جدید استفاده از اسکلت در بدن است. در این روش، سلول‌های بافت اهدایی برداشته می‌شوند و از ماتریکس خارج سلولی باقی‌مانده به عنوان ساختار حمایتی برای رشد سلولی استفاده می‌شود. این روش برای مهندسی بافت قلب، کبد، ریه و کلیه استفاده می شود. استفاده از این روش به محققان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قیچی‌هایی که از بافت انسانی که در طی عمل جراحی برداشته می‌شود و سلول‌های بیمار جدا می‌شوند، اندام‌های خاصی را برای فرد تولید کنند که توسط سیستم ایمنی رد نمی‌شوند.

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته  https://bonbiotech.ir/

 

 

https://www.pubpub.org/user/tamika-hayes

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://tcgschool.edu.in/members/tamikahayes2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/TamikaHayes2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2962715-jenny-tucker

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/jenny_tucker42

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/TamikaHayes2

https://www.ottawaks.gov/profile/tamikahayes2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:tamikahayes2/about