علت ماندن كف در لباسشويي بوش چيست؟ + راه حل

۴۰ بازديد

 

علت ماندن كف در لباسشويي بوش چيست؟ + راه حل

شايد شما هم تا به حال با يك لباسشويي پر از كف پس از اتمام شستشو مواجه شده باشيد اما ندانيد كه علت اصلي بروز آن چيست. در اين حالت احتمالا روي لباس‌ها سفيدك به چشم مي‌خورد و در حين شستشو ديگ كاملا غرق در كف است. از آنجا كه كف بيش از حد در داخل ديگ مي‌تواند به برد و ديگر قطعات داخلي دستگاه آسيب وارد كند پيشنهاد مي‌شود كه به دنبال پيدا كردن علت ماندن كف در لباسشويي خود باشيد و آن را رفع نماييد. اگر در اين زمينه اطلاعات زيادي نداريد با ما تا انتهاي اين مطلب همراه باشيد.

z6_3rk2.jpg

علت ماندن كف در لباسشويي

كف موجود در داخل لباسشويي توسط مواد شوينده و حركات ديگ پر از آب ايجاد مي‌شود كه مي‌تواند انواع لكه‌هاي سخت را از بين ببرد. اين كف در سيكل آبكشي از لباس جدا مي‌شود تا شستشو تكميل شود. اگر كف بر روي لباس و داخل دستگاه باقي بماند تاثير منفي بر روي الياف لباس، پوست شما و بدنه دستگاه خواهد داشت. در اكثر مواقع مشكل از دستگاه نيست و شما نيازي به مراجعه به تعمبركار تعمير لباسشويي بوش يا ديگر برندها را نداريد.

از مهم‌ترين علت ماندن كف در لباسشويي و كف كردن زيادي در حين شستشو مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • استفاده بيش از حد از شوينده

شايد با خود تصور كنيد كه هرچه شوينده بيشتري بريزيد لباس‌هاي تميزتري را تحويل خواهيد گرفت در حالي كه اين باور كاملا اشتباه است. پيشنهاد مي‌شود كه ميزان شوينده خود را بر اساس تعداد لباس‌ها و ميزان كثيفي تنظيم كنيد و براي ميزان دقيق‌تر آن بهتر است از دستورالعمل نوشته شده روي شوينده كمك بگيريد. اگر بيشتر از حد نياز از شوينده استفاده كنيد كف زيادي در داخل ديگ توليد مي‌شود كه با سيكل آبكشي از بين نمي‌رود.

نكته: لازم به ذكر است كه پارچه‌هاي بزرگ و نازكي مثل پارچه حرير پرده‌ها، اگرچه ممكن است ديگ را كاملا پر كنند اما به دليل كثيفي كم و نازك بودن بافت خود نياز به شوينده زيادي ندارند.

  • استفاده از برنامه شستشوي كوتاه مدت

در برخي از مواقع علت كف زياد ماشين لباسشويي به استفاده از برنامه كوتاه مدت شستشوي لباسشويي باز مي‌گردد. در اين حالت سيكل آبكشي بسيار كوتاه است و كف‌ها به طور كامل از روي لباس برده نمي‌شوند. براي جلوگيري از بروز اين مشكل بهتر است از برنامه‌هاي بلندمدت‌تر استفاده كنيد و يا گزينه آبكشي اضافي را انتخآب نماييد تا كف زياد ماشين لباسشويي را با خود حل كند. البته اين مشكل با ريختن مواد شوينده كمتر تا حد زيادي قابل كنترل است.

 

  • استفاده از مواد شوينده نامرغوب

علت ماندن كف در لباسشويي مي‌‎تواند به استفاده از مواد شوينده نامرغوب و غير استاندارد مربوط باشد. براي جلوگيري از بروز اين مشكل بهتر است از برندهاي مطرح در بازار استفاده كنيد كه تاريخ انقضا آنها نرسيده باشد. استفاده از پودر و مايع شوينده ارزان قيمت و بي كيفيت مي‌تواند باعث توليد كف زياد ماشين لباسشويي در ديگ شود.

  • استفاده از پودر دستي يا صابون

به ياد داشته باشيد كه براي شستشو لباس‌هاي خود در لباسشويي، تنها از شوينده‌هاي مخصوص ماشين لباسشويي استفاده كنيد چرا كه شوينده‌هاي دستي، شامپو و صابون كف بيشتري نسبت به شوينده‌هاي مخصوص دارند و مي‌توانند علت كف زياد ماشين لباسشويي شما باشند.

  • وجود آب كمتر از حد لازم  در هنگام آبكشي

احتمال دارد علت ماندن كف در لباسشويي به كم بودن آب آبكشي به دليل خراب بودن شير ورودي دستگاه بازگردد در اين حالت كف شوينده بر روي لباس‌هاي باقي خواهد ماند و لباس كاملا تميز نخواهد شد.

علت كف نكردن و باقي ماندن مواد شوينده بر روي لباس

در برخي از مواقع كاربران از كف نكردن مواد شوينده خود گلايه دارند و حتي با باقي ماندن دانه‌هاي پودر بر روي لباس شسته شده خود مواجه مي‌شوند. علت بروز اين مشكل مي‌تواند به چند مورد بستگي داشته باشد.

  • استفاده از مواد شوينده نامرغوب

همان طور كه گفتيم  بي كيفيت بودن مواد شوينده، علت ماندن كف در لباسشويي است اما در برخي از مواقع كيفيت پايين پودر باعث مي‌شود كه در آب به خوبي حل نشود و به صورت دانه‌هاي برف بر روي لباس‌ها باقي بماند.

 

  • استفاده از برنامه‌هاي شستشوي با دماي پايين

اگر دماي آب ماشين لباسشويي بسيار پايين باشد احتمال حل نشدن مواد شوينده و كف نكردن آن وجود دارد. لذا بهتر است از برنامه‌هايي با دماي آب ولرم يا داغ استفاده نماييد.

  • استفاده از برنامه‌هاي شستشوي سريع

از ديگر دلايلي كه مي‌تواند باعث حل نشدن مواد شوينده و كف نكردن آنها شود، مي‌توان به استفاده از برنامه‌هاي سريع و كوتاه مدت اشاره كرد كه اجازه حل شدن كامل به شوينده نمي‌دهد.

  • ريختن لباس بيش از حد در داخل ديگ

اگر لباس زيادي در داخل ديگ بريزيد فضاي كافي براي كف زياد ماشين لباسشويي نمي‌دهيد و دانه‌هاي شوينده در لابلاي لباس‌ها باقي خواهد ماند. بهتر است نيمي از ديگ را براي جابه جايي راحت لباس‌ها و كف كردن مواد شوينده خالي باقي بگذاريد.

 نكته: تمام موارد گفته شده براي علت ماندن كف در لباسشويي مربوط به مواد شوينده و نحوه استفاده از دستگاه بود. لذا شما مي‌توانيد با دقت در انتخاب شوينده خود، انتخاب بهترين برنامه شستشوي مناسب و ريختن به اندازه شوينده از بروز دوباره اين مشكل جلوگيري نماييد.

 

منبع: زوم لايف

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.