قيمت لوله

۳۹ بازديد

قيمت لوله 

لوله ها ، به ويژه فولاد و فلز ، يكي از مهمترين محصولاتي است كه امروزه در ساخت و ساز و ساير صنايع مورد استفاده قرار مي گيرد. صنايع نفت و گاز و پتروشيمي تاسيسات اسكله هاي دريايي و بسياري موارد ديگر بخشي از كاربردهايي است كه لوله ها دارند. در اين مقاله مي خواهيم به طور كامل در مورد لوله هاي فولادي ، انواع آنها ، قيمت خريد لوله ، لوله ها و مواردي از اين قبيل صحبت كنيم ، بنابراين هر كجا كه در مورد لوله صحبت كنيم منظور همان لوله هاي فولادي است ، زيرا لوله هاي فولادي ويژگي هاي بسياري دارند. از ويژگي هاي آن مي توان به مقاومت بالا و مقاومت زياد در برابر گرما ، مقاومت زياد در برابر خوردگي و موارد مشابه اشاره كرد.

 

انواع لوله هاي فولادي

با توجه به روش ساخت لوله هاي فولادي به دو دسته اصلي و اصلي تقسيم مي شوند: لوله هاي بدون درز يا Manisman و لوله هاي جوش داده شده يا درز دار.

 

 

لوله بدون درز چيست؟

قيمت لوله

در كارخانه هاي توليد فولاد ، دو روش اصلي براي توليد انواع مختلف لوله وجود دارد. در روش اول ، ابتدا انواع مختلف مقاطع مانند ورق هاي فولادي از طريق شمش هاي فولادي ساخته مي شوند ، سپس ورق هاي فولادي در اندازه ها و ابعاد خاص از هم جدا مي شوند و در مرحله ديگر با روش هاي مختلف ساخته مي شوند. و ابزارهاي مختلف خم مي شوند و به صورت لوله ساخته مي شوند و از هر دو طرف جوش مي خورند و بدين ترتيب لوله هاي درز دار يا درز دار ايجاد مي شوند. لوله هاي اسپليت معمولاً در سرعت هاي بالا توليد مي شوند كه ماده اوليه آن انواع ورق هاي فولادي در ضخامت هاي لازم براي ساخت آنها است و لوله خم و خم مي شود و دو لبه به هم جوش داده مي شوند. مقاومت لوله هاي جوشكاري شده بسيار زياد است ، با اين وجود قسمت جوش داده شده و اتصال جوشكاري نكته اي است كه مورد توجه بسياري از مهندسان قرار گرفته است ، به طوري كه اگر كيفيت جوشكاري در اين لوله ها در مواردي مانند لوله كشي گاز و يا از مواد شيميايي موجود در پالايشگاه ها سوال مي شود كه آيا آنها مي توانند فشار داخلي دما و گرما را تحمل كنند يا خير ، بنابراين لوله هاي جوش داده شده قادر به تحمل مقدار مشخصي از نيرو و فشار هستند بنابراين نوع كاربرد متفاوت است.

 

 

لوله يا مانيسمان بدون درز چيست؟

 

بر خلاف لوله هاي جوش داده شده ، كه از درز ، يعني دو لبه به هم متصل شده و جوش داده مي شوند ، و محل جوشكاري در امتداد لوله شناخته شده بود و مقاومت لوله بستگي زيادي به اين روش ها در لوله هاي Mannesmann يا بدون دروس ساخت لوله دارد. از ورقهاي آهن و از فولاد استفاده نمي شود. در واقع در اين روش از شمش يا قوطي هاي فولادي براي ساخت لوله استفاده مي شود ، به طوري كه در كل طول لوله و كل سطح لوله اثري از جوشكاري يا درس وجود ندارد. صاف و روان است و به همين دليل كيفيت و مقاومت اين نوع لوله ها بسيار بالاتر از لوله جوش خورده است و در موارد مختلف مانند لوله كشي گاز پتروشيمي و مواردي از اين دست كه فشار و نيروي زيادي دارند. مورد استفاده قرار مي گيرد اما ضخامت لوله در اين موارد بسيار مهم است كه بايد براساس نوع كاربرد مناسب باشد.

 q17b_q6.png

 

توجه داشته باشيد كه لوله ها به مرور زمان از مواد مختلفي مانند مس ، آلومينيوم ، آهن ، فولاد و مواد پلاستيكي ساخته مي شوند كه هركدام ويژگي ها و كاربردهاي خاص خود را دارند ، اما در اين مقاله فقط در مورد لوله هاي فولادي صحبت خواهيم كرد. انواع مختلفي از فولاد وجود دارد فولادهاي پر كربن فولادهاي متوسط ​​و فولادهاي كربني آلياژهاي مختلف فولاد از نظر مقدار عناصر تشكيل دهنده آن متفاوت هستند ، بنابراين خواص مكانيكي ، شيميايي و فيزيكي محصولات مختلف فولادي و مقاطع ساخته شده با اين نوع فولاد متفاوت هستند. . به عنوان مثال ، از فولادهاي آلياژي بالا براي ساخت لوله هايي استفاده مي شود كه در شرايط سخت و فشار بالا در دماي بالا استفاده مي شود ، اما از فولادهاي آلياژي كم كربن و معمولي در ساخت لوله ها و مقاطع در شرايط عادي استفاده مي شود. آنها به عنوان ساخت و ساز استفاده مي شود. البته توجه داشته باشيد كه در بعضي موارد ، لوله هاي ساختماني بايد از كيفيت بسيار بالايي برخوردار باشند كه در شرايط مختلف متفاوت است. معمولاً براي لوله كشي آب و آبرساني از فولاد ضد زنگ استفاده مي شود كه در اين صورت براي لوله كشي يا از فولاد ضد زنگ يا فولاد گالوانيزه يا موارد مشابه استفاده مي شود. در گذشته از مواد مسي و لوله هاي مسي براي لوله هاي آبرساني استفاده مي شد ، اما به دلايل مختلفي مانند گراني ، مقاومت و اقلام مختلف ديگر امروزه. استفاده از فولاد ضد زنگ و فولاد گالوانيزه رايج شده است.

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.